Skip to main content

Service Business (5 cr)

Code: PK00BW44-3003

General information


Enrollment
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
15.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
English
Seats
20 - 40
Degree programmes
Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus (PKV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Auli Hietanen
Jussi Järvi
Teacher in charge
Jussi Järvi
Groups
PKV224SN
Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus, päivätoteutus, S24, Tikkurila
Study unit
PK00BW44

Learning outcomes

The student is able to
- determine the basic elements of service marketing
- define the components of service quality
- create a functional service environment
- argue how a service creates added value for the consumer through the service process
- understand the impact of culture and cultural differences in the service process

Location and time

Canvas-verkkoalusta

Materials

Oppimateriaali löytyy Canvas-työtilasta, joka aukeaa opintojakson alettua.
Oman aiheen mukainen kirjallisuus löytyy normaalisti kirjaston tietokantojen avulla.
LibGuides e-aineistot: https://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala
Englanniksi

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa Canvas-alustalla.
Opintojakso alkaa. Noin viikkoa ennen aloitusta lähetetään sähköpostiviesti, jossa kerrotaan opintojakson aloitus ja kuvataan opintojen käytänteet.

Opintojakson osan arvosanaa ei voi korottaa.

Exam schedules

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Aloitus on 15.9.2025, jolloin Canvas-työtila aukeaa.

Completion alternatives

Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan (Auli Hietanen) ennen opintojakson alkamista

Student workload

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 5 op on 135 tuntia työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Sinulle jää hyvin aikaa tehdä tehtäviä kontaktien ulkopuolella

Content scheduling

Opintojakso muodostuu viidestä moduulista, johon jokaiseen liittyy yksi tai useampi tehtävä.
Tehtävät voidaan tehdä joko yksilötehtävinä tai paritehtävinä.
Opintojakso sisältö käsittelee seuraavia aiheita:
- Palvelun tuotannon peruselementit
- Palvelun laatu
- Miten palveluilla luodaan arvoa asiakkaalle
- Kulttuurierot palveluiden markkinoinnissa

Evaluation scale

H-5

Further information

Ennen opintojakson alkua lähetetään opiskeijoille sähköpostiviesti, jossa annetaan tarkempia ohjeita opintojakson suorittamiseksi.

Go back to top of page