Brand Performance and Development (5 cr)
Code: TO00BT64-3003
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 03.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.03.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 80
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Riikka Siuruainen
- Scheduling groups
- Koskee vain Avoimen AMK:n asiakkaita, tutkinto-opiskelija älä ilmoittaudu tähän pienryhmään, voit olla välittämättä tästä. 1 (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Koskee vain Avoimen AMK:n asiakkaita, tutkinto-opiskelija älä ilmoittaudu tähän pienryhmään, voit olla välittämättä tästä. 1
- Study unit
- TO00BT64
Learning outcomes
The student is able to
- describe strategic importance of a brand
- explore and measure actions in brand development
- utilize information in brand development
- make a plan for brand development
Location and time
Verkossa, Zoomissa 7.3.-25.5.2023
Materials
Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent
Brändi&Business. Petri Uuusitalo. 2014. Mainostajien Liitto.
Henkilöbrändi - Asiantuntijasta vaikuttajaksi. V. Tolvanen&all, 2018
Social Selling, Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media b2b myynnissä. Laura Pääkkönen, 2017
Muu luennoilla jaettava materiaali
Teaching methods
Opintojaksolla työskennellään ensisijaisesti tiimeissä kehittäen toimeksiantajalle brändiin liittyvää suunnitelmaa.
Opintojaksoon kuuluu myös henkilökohtainen tentti verkossa.
Opintojakson tunnit pidetään zoomissa kahden viikon välein 7.3-25.5.2024
Työtila on Canvas -oppimisalustalla.
Opintojaksolla tutustutaan kokonaisvaltaisesti brändin käsitteeseen ja brändin merkitykseen liiketoiminnan kehittämisessä. Opintojaksolla perehdytään brändin johtamiseen ja kehittämiseen liittyvään prosessin ja työkaluihin.
Työtilassa ja tunneilla käsitellään brändin kehittämisen tietopohjaa, opiskelijalle syntyy käsitys brändin potentiaalista liiketoiminnassa sekä hän oppii hyödyntämään brändin kehittämisessä käytettäviä keskeisiä työkaluja.
Opintojakso jakautuu kolmeen pääosaan:
a.tutustuminen brändin johtamisen ja kehittämisen keskeisiin käsitteisiin
b.brändiin liittyvän tutkimuksen tekeminen
c.brändin kehittämissuunnitelman laatiminen
Opintojaksolla tehdään toimeksiannosta projekti. Kts. alempana kohdasta työelämäyhteistyö
Employer connections
Opintojaksolla tehdään projektityö yrityksen aitoon haasteeseen (Brändin kehittämisuunnitelma)
Exam schedules
Pidämme yhteiset kerrat zoomissa n kahden viikon välein 7.3.2024 - 25.5.2024
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintranetistä.
Student workload
Tämä opintojakso on 5op laajuinen vastaten noin 130 h opiskelua / opiskelija.
Osa työstä tehdään henkilökohtaisesti ja osa tiimissä.
Opintojakson tehtävät on jaksotettu palautettavaksi pääosien (a.b.c.) mukaisesti ja tasaisesti opintojakson ajalle. Timit saavat palautetta projektista opintojakson aikana, ja kehittämisprojektia voi täten muokata läpi opintojakson.
Content scheduling
Tunnit ja teemat
7.3 – 25.5.2024
Orientaatio ja toimeksiantaja esittelee projektin tavoitteet. Brändin johtaminen, strategiat.
Luentoja ja ryhmätyöskentelyä. Bränditutkimus, persoonat.
Vieraspuhujan luento ja haastattelusuunnitelmat.
Tentti verkossa /päivämäärä avoin
Luentoja. Brändin kehittämisen taktiikat ja suunnitelma. Ryhmätyötä.
Väliesitykset toimeksiantajalle
Projektin ohjausta
Loppupitchaukset toimeksiantajalle
Lopullisen kehittämissuunnitelman palautus ja itsearviointi
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”