Basics of Vaccination Competence (2 cr)
Code: SH00BW16-3021
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 03.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
16.01.2024 - 30.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Anna-Kaisa Hankaniemi
- Minna Nikula
- Teacher in charge
- Minna Nikula
- Groups
-
STG223SATerveydenhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S23, Otaniemi
- Study unit
- SH00BW16
Learning outcomes
The student is able to:
- justify the need for vaccination to the individual, the community and society and find out the legislation underlying the vaccination
- describe the diseases to be prevented by vaccination, the benefits of vaccination and preventive measures in disease prevention
- find out the vaccines included in the national vaccination program, the different types of vaccines and the basics of the chemical composition of the vaccines
- guide the client based on the latest evidence-based information and based on a good client experience
- vaccinate safely and skillfully, considering the preparation of vaccinations, the different vaccination techniques and the precautions involved in vaccination
- identify the anaphylactic reaction and start the necessary treatment s procedures and guide the client for further treatment
Materials
Moodlen (rokotusosaaminen) verkko-oppimisalustalla verkkotehtävien yhteydessä on opintojakson oppimateriaalit kirjattuna.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opintojaksolla tehdään yhteistyötä ÄLYSTI-hankkeen kanssa. Opintojaksolla hyödynnetään hankkeessa puheohjattavalla älykameralla tuotettuja videoita ja/tai pilotoidaan älylasien käyttöä työpajaopetuksessa.
Exam schedules
Opintojakson aikataulu löytyy Pakista. Hylätyn tentin voi tutkintosäännön mukaan uusia kaksi kertaa opintojakson orientaatiossa ilmoitettuina ajankohtina.
Portfolion palautuspäivät sekä verkkotentin aikataulut on kirjattu Canvasissa olevaan opintojakson toteutussuunnitelmaan.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).”
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.
Tarkemmat ohjeet annetaan opintojakson orientaatiossa.
Student workload
Opintojakson laajuus on 2 opintopistettä. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Opintojakson suorittaminen vastaa keskimäärin 54 tuntia opiskelijan työtä.
Yksityiskohtaisempi ajankäytön kuvaus esitetään opintojakson orientaatiossa.
Assessment criteria, approved/failed
Rokotusosaaminen arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus edellyttää hyväksyttyä portfoliota ja tenttiä. Tentti on hyväksytty, kun yli 85 % vastauksista on oikein (vähintään 38/44 pistettä). Lisäksi opiskelija on osallistunut rokotusosaamisen harjoituksiin.
Content scheduling
Rokotusosaamisen tietoperusta
Rokotustaidot
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa 1.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä.