Skip to main content

Introduction to Marketing (10 cr)

Code: HL00BQ78-3050

General information


Enrollment
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 28.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 45
Degree programmes
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Timo Savolainen
Lasse Kivinen
Eveliina Hytönen
Teacher in charge
Lasse Kivinen
Scheduling groups
Avoin AMK 1 (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Groups
HTA224KA
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, K24, Leppävaara
Small groups
Avoin AMK 1
Study unit
HL00BQ78

Learning outcomes

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Materials

Opintojakson suositeltavat ja tehtävissä käytettävät materiaalit ovat näkyvissä Canvas-työtilassa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan sekä lähitapaamisina että verkkotapaamisina. Opintojaksolla on
yksilö- ja ryhmätehtäviä. Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, jossa on kaikki keskeinen tieto opintojakson suorittamiseksi.Hybridi-opetusta ei järjestetä, luentoja ei lähtökohtaisesti nauhoiteta.

Exam schedules

Aloitus28.08.2024 12.30 - 15.00 Leppävaarassa. Lähitapaamisten päivämäärät ovat opiskelijan Pakissa, ja sieltä kannattaa aina tarkistaa myös mahdolliset muutokset.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää.

Content scheduling

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvailla asiakaskokemusta
- tarkastella ja analysoida markkinointia

Evaluation scale

H-5

Further information

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Luentoja ei nauhoiteta.

Go back to top of page