Professional Development in Practice 4. (13 cr)
Code: SH00BT00-3020
General information
- Enrollment
-
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 13 cr
- Local portion
- 13 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 100
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Miska Mustonen
- Ami Heikkinen
- Heidi Jokinen
- Meri Vuorinen
- Teacher in charge
- Meri Vuorinen
- Groups
-
SHG223KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K23, Otaniemi
- Study unit
- SH00BT00
Learning outcomes
The student is able to
- assess the need for care and services of patients in different life stages and situations and to support their functional capacity and resources
- plan, implement and evaluate nursing care of patients at different life stages (child, young person, older person, a pregnant woman and a woman who has given birth, vulnerable clients) using evidence-based information and recommendations
- apply client-oriented working methods to identify factors that increase vulnerability and improve client’s inclusion
- assess and develop their interaction skills and care relationship with different client groups in demanding client and interaction situations
- implement and assess safe medication treatment, taking the special characteristics of the patient into consideration
- assess the patient's needs from the perspective of sexual and reproductive health and to address related issues with the patient
- analyse and assess service paths for paediatric patients, families, elderly and patients with disabilities and propose solutions to improve the efficiency of care and support
- assess the success of multiprofessional cooperation and use it for the benefit of the patients and their significant others
The following learning objective for public nursing students has been added and the change comes into effect on January 1, 2025. The student is able to
- plan, implement and evaluate group guidance together with the client and other operators
Content
Theme: Evidence-based decision-making on clinical nursing in nursing of different age groups and vulnerable clients.
LbD assignment during placement: Evidence-based nursing
- auditing task/forming a clinical research question (e.g. PICO/PICoa/PCC)
- searching for research data, critical assessment and comparison of nursing practices, summarising conclusions and oral presentation in the practice environment.
Materials
PERHEHOITOTYÖN HARJOITTELUUN LIITTYVÄÄ MATERIAALIA (opintojakson SH00BS94- materiaalien lisäksi)
• Storvik-Sydänmaa, S., Talvensaari, H., Kaisvuo, T. &; Uotila N. 2019. 1. painos. Lapsen ja nuoren hoitotyö. Sanoma Pro Oy - soveltuvin osin
• https://www.tunnejataida.fi/miten-tukea-lapsen-ja-perheen-tunteita-erikoissairaanhoidossa
• https://ketju-lehti.fi/aiheet/tutkimuksessa-tapahtuu/kehitysvammaisen-lapsen-perhe-kaipaa-riittavasti-tukea/
• https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/perhekeskeinen-tyoote-hoitaa-ja-ehkaisee-sairauksia/
KOTIHOIDON HARJOITTELUN MATERIAALI
Annetaan opintojaksolla
Lisäksi opintojaksolla osoitettu suositeltava kirjallisuus
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Harjoittelut toteutuvat hoitotyön työelämäympäristöissä, samoin äitiyshuollon direktiivissä hyödynnetään vahvasti työelämäkumppanuuksia.
Exam schedules
Harjoitteluinfo Zoomissa. Varaus näkyy kalenterissa.
International connections
Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti:
"Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea osaamisen tunnustamista koko opintojensa ajan. Osaamisen on oltava tasoltaan tutkintovaatimusten mukaista (AMK-tutkinnoissa EQF6 ja YAMK-tutkinnoissa EQF7).
Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on
osoittaa ja todentaa osaamisensa. Opiskelijalla on oikeus saada ohjausta osaamisensa tunnistamisen ja tunnustamiseen.
Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty arvosana edellyttää vähintään H 1 tasoa.
Evaluation scale
Approved/Failed
Qualifications
The student has actively participated in the study unit "Medication Treatment and Medication Calculations 4." and has passed the medication calculations prior to the clinical practice placement starts.
Further information
-Harjoittelua varten tarvitaan rikosrekisteriote, jos harjoittelupaikkasi asiakkaat ovat alle 18-vuotiaita. Ohjeet löydät opiskelijaintrasta. Opiskelijan on huolehdittava rikosrekisteriotteen tilaamisesta ja näyttämisestä koululla (opintopäällikölle) hyvissä ajoin ennen harjoittelun alkua.
-Monissa harjoittelupaikoissa edellytetään myös sitä, että opiskelijalla on tehtynä TARTUNTATAUTISELVITYS (HUS).
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Aiemmat moduulit I-III ja niihin kuuluvat opinnot tulisi olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.
Lisäksi IV moduulien osalta tulee olla suoritettuna ennen harjoittelua:
- Lääkelaskut
Työpajat opintojaksoista:
- Lapsen, nuoren ja perheen hoitotyö
- Seksuaali- ja lisääntymisterveys
- Ikääntyneen hoitotyö
Tutkintosäännön 19§ mukaisesti:
"Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon
toteutussuunnitelmassa.
Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija." (Laurean tutkintosääntö).