Skip to main content

Professional Development in Practice 1 (7 cr)

Code: SH00BY59-3001

General information


Enrollment
27.11.2023 - 03.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
7 cr
Local portion
7 cr
RDI proportion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Teachers
Sari Haapa
Meri Punkari
Kirsi Leinonen
Groups
SHG224KA
Sairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K24, Otaniemi
Study unit
SH00BY59

Learning outcomes

The student is able to
- follow the values and ethical principles in nursing care and the work community and assess how well these are followed in practice
- work in a collegial and responsible manner as a part of the work community
- make observations on the client’s basic needs, functional capacity, and changes in vital functions
- support the patient's functional capacity diversely and respond to their basic needs
- prepare a care plan and evaluate the care received by the client, taking the client's resources into consideration
- implement the basic test and procedures required monitoring vital signs as part of patient care and update the care plan accordingly
- implement medication treatment via enteral and local routes and injections under supervision
- document data on patient record and report orally on the client's condition and care
- implement aseptic techniques
- apply methods related to patient and occupational safety and data protection in their work
- act appropriately in a dangerous situation
- describe the importance of a professional care relationship
- apply the principles of empowering presence and interactions in nurse-client communications
- assess their activities together with clients and develop their activities taking clients' experience into account
- assume responsibility for their learning during the placement
- analyse the development of their own competence during the placement and actively utilise feedback to support their development
- search for and present research data in a concise manner to support and develop patient care
- communicate their expertise in team and work communities in a convincing manner

Content

Theme: Responding to the patient's basic needs, patient and occupational safety.

LbD assignment during placement: Evidence-based nursing

- Searching for information targeted at a phenomenon or problem in nursing work and formulation of clinical research questions: For example, PICO/PICoa/PCC, mind map or other chosen method.
- Searching and summarising research data
- Feedback from the communication’s teacher.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Harjoittelutehtävä tuotetaan harjoitteluyksikölle.

Exam schedules

Harjoittelun info 27.3 klo 11.45-12.45 Zoomissa.

Harjoittelun ajankohta viikot 15-19.

Harjoittelun reflektio 15.5 klo 8.30-11.45

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Jos sinulla on työkokemusta esim.sairaalan osastolta, pitkäaikaishoidon yksiköistä, kotihoidostsa tai muusta soveltuvasta hoitotyöstä, sinulla on mahdollisuus antaa osaamisestasi kirjallinen näyttö. Ensimmäisen harjoittelun näytön perustaksi sopii esim. lähihoitajan työ, jossa myös hoitotyön dokumentointi on osa päivittäistä työtä. Keskiössä on 1. harjoittelun tavoitteet, joiden täyttyminen tulee osoittaa kirjallisesti.

Näytöstä tarkempi info ensimmäisinä orientaatiopäivinä kampuksella.

Student workload

Harjoittelun kokonaistuntimäärä on 7 x 27h=189h (sis. harjoittelun tehtävän, infon ja reflektion). Harjoittelu kirjataan Peppiin 7 op = hyväksytty/hylätty.

• Harjoittelun info 2h (sis. infon & itsenäinen tutustuminen harjoittelun Canvas-työtilan harjoittelun yleisiin ohjeisiin)
• Harjoittelu reflektio 3 h (sisältää oman itsereflektion)
• Harjoittelun tehtävän kirjallinen osuus 10 h, tehtävään kuuluva havainnointi tapahtuu harjoittelupaikalla koko harjoittelujakson ajan.
• Harjoittelu kliinisessä hoitotyön ympäristössä 174 h.

Evaluation scale

Approved/Failed

Qualifications

The student has actively participated in the study unit "Medication Treatment and Medication Calculations 1." and has passed the medication calculations prior to the clinical practice placement starts.

Go back to top of page