Skip to main content

Thesis (15 cr)

Code: R0045-3215

General information


Timing
21.01.2025 - 21.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
15 cr
RDI proportion
15 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Turvallisuusalan koulutus (HSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Soili Martikainen
Tuomas Tammilehto
Ilona Frisk
Anja Aatsinki
Hanna Iisakkila
Timo Ryynänen
Timo Savolainen
Minna Markkanen
Kaci Bourdache
Juha Putkonen
Eveliina Hytönen
Veli Sulkava
Teacher in charge
Hanna Iisakkila
Groups
HTA222KA
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, K22, Leppävaara
HTA222SN
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, päivätoteutus, S22, Leppävaara
HTA223SN
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, päivätoteutus, S23, Leppävaara
HTA222SAM
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, S22, Leppävaara
HTA223SAM
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, S23, Leppävaara
HTA224KA
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, K24, Leppävaara
HTA223KA
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, K23, Leppävaara
HTA221SN
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, päivätoteutus, S21, Leppävaara
Study unit
R0045

Learning outcomes

The student is able to
- present justified suggestions for development in relation to working life
- conceptualize phenomena related to working life based on research results
- use appropriate research and development methods in order to produce new knowledge
- act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
- evaluate personal activities and solutions critically
- understand concepts in an extensive scale and present topics logically with justification

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Opinnäytetyöpohja on opiskelijaintrassa.


Plagioinnin (eli luvaton tekstin lainaaminen) tunnistamiseen käytetään Turnitin-ohjelmaa. Tournitin käyttöohje opiskelijalle ja Plagiointitapausten käsittely Laureassa on ohjeistettu opiskelijaintran sivuilla.

Kirjallisuutta:
Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2004. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Bazeley, P. 2013. Qualitative Data Analysis, Practical Strategies. SAGE.
Heinonen J., Keinänen A. & Paasonen J. 2013. Turvallisuustutkimuksen tekeminen, Kuinka tuottaa luotettavaa tietoa turvallisuudesta. Tietosanoma.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2008. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2008. KVALI. Kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2008. KVANTTI. Kvantitatiivinen tutkimus alusta loppuun. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä : kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännönopas. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2013. Case-tutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kostamo, P., Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2022. Kirjoita itsesi asiantuntijaksi. Opas toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Tallinna: AS Printon.
Metsämuuronen, J. 2001. Laadullisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: International Methelp.
Ojasalo, K., Moilanen, T.& Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmiät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOY.
Silverman, D. 2013. Doing Qualitative Research. SAGE.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opinnäytetyöltä odotetaan selkeää yhteyttä työelämän kehittämiseen. Tavoitteena voi olla esimerkiksi palvelun, toimintamallien tai uuden työkulttuurin kehittäminen. Opinnäytetyö voi olla osa ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistoimintaa. Opiskelija vastaa aiheen sekä toimeksiantajan löytämisestä opinnäytetyölleen.

Exam schedules

Opiskelija suunnittelee työnsä totetuksen aikataulun ja osallistuu seminaareihin oman aikataulunsa mukaisesti. Opinnäytetyön aloittaminen on mahdollista joustavasti lukuvuoden aikana. Tutoropettaja tai ONT prosessin koordinaattori (Hanna Iisakkila Rojas) voi lisätä opiskelijan tämän pyynnöstä mukaan toteutukselle.
Opiskelija voi myös rekisteröityä ONT-Canvasiin itsenäisesti tämän linkin kautta: https://canvas.laurea.fi/enroll/9HRW4M

Seminaarien aikataulut löytyvät toteutuksen kalenterista ja lisätietoa seminaareista ja toteutuksesta löytyy toteutuksen Canvas-työtilasta.

Opiskelijaintrasta löytyy tietoa valmistumiseen liittyvistä aikatauluista. Tutustu niihin ja vaatimuksiin jo työn suunnitteluvaiheessa ja ota ne huomioon suunnitellessasi omaa aikataulua.

Completion alternatives

Hakeaksesi hyväksilukua, ota yhteyttä opintopäällikköön tai ONT-koordinaattoriin. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta: Opintojen kulku > Opinnäytetyö

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Content scheduling

Opinnäytetyössä pääset syventämään asiantuntemustasi oman kiinnostuksesi mukaan.

Evaluation scale

H-5

Qualifications

The prerequisite for starting the thesis is that the student has completed or is currently completing the study unit Methods for Research-based Development Work (or the study unit Research and Development Methods) or has equivalent competences that have been recognized as part of the degree through a demonstration of competence or credit transfer.

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Go back to top of page