Skip to main content

Marketing of a Digital Game (10 cr)

Code: HL00BU31-3046

General information


Enrollment
22.05.2023 - 28.05.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2023 - 13.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
2 cr
Virtual proportion
8 cr
RDI proportion
10 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
4 - 7
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Teppo Leppälahti
Teacher in charge
Teppo Leppälahti
Groups
HLB223SA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
HLB223SA2
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
Study unit
HL00BU31

Learning outcomes

The student is able to
- implement a marketing development project in a team
- assess prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions-
- act and communicate in a customer-oriented manner

Materials

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Projektin toimeksiantaja: Roboline Group Oy. Lisätietoja toimeksiantajasta: https://www.robolinegroup.fi/

Exam schedules

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi). Pre-briiffi on 30.8.2023 klo 9-10 Hyvinkään kampuksella, huone ilmoitetaan myöhemmin.

Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Aloitusbriiffi on 30.8.2023 klo 10-11 (alustava aika) Hyvinkään kampuksella, vahvistettu ajankohta ja huone ilmoitetaan myöhemmin ja toteutuksen aikataulu myös muilta osin näkyy Pakissa suoraan toteutuksen varauksina.

Projektia ohjataan viikoittain. Viikoittainen ohjausajankohta on keskiviikkoisin klo 9-10. Projekti on etätyöpainotteinen eli viikoittaiset tapaamiset ovat pääosin etäkokoontumisia paitsi aloitusbriiffit, päätöskokoontuminen ja erikseen sovittavat muut fyysiset tapaamiset. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Content scheduling

Projektin tavoitteet:
Pelin nimikilpailun ideointi, suunnittelu ja toteutukseen osallistuminen. Kasvuyritys- ja sijoittajatapahtumiin osallistumisen suunnittelu, valmistelu ja mahdollinen osallistuminen Slush-tapahtumaan ja mahdollisesti myös muuhun pitchauskilpailuun. Potentiaalisten asiakkaiden kartoitus. Asiakkaiden kontaktointi ja myynti erikseen sovittavalla tavalla. Tavoitteet tarkennetaan projektin alussa. Tavoitteet voivat myös muuttua tilanteiden mukaan.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Go back to top of page