Skip to main content

Professional Development in Practice in Public Health Nursing 1. Public Health Nursing with an Expectant Family and a Family with Children (10 cr)

Code: ST00BT18-3006

General information


Enrollment
27.11.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
RDI proportion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Terveydenhoitajakoulutus (STV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Irene Latva-Korpela
Tiina Leino
SH 1 Virtuaali
Anne Hiller-Ikonen
Johanna Saastamoinen
Teacher in charge
Johanna Saastamoinen
Groups
STV222KN
Terveydenhoitajakoulutus, päivätoteutus, K22, Tikkurila
Study unit
ST00BT18

Learning outcomes

Practice in Public Health Nursing 1. during Pregnancy, Infancy and Under School Age
The student is able to
- describe the purposes, objectives and contents of maternity and child health clinic inspections
- apply the health examination programme in practice
- carry out screening studies
- use a reflective work approach during the appointment work and utilise the necessary evidence-based methods to assess the health of the expectant mother and children and to record data appropriately
- support interaction between the child and the parent
- recognise, guide and support families individually in self-care, health-promoting choices and health maintenance
- assess maternal and fetal health and recognise health problems and risk factors related to pregnancy and childbirth and guide the patient to treatment in a timely manner
- support parenthood and recognise parents' resources
- recognise the need for support for children and families and, if necessary, refer them to the appropriate help in a timely manner
- actively participate in other forms of child health clinic work, such as home visits and online and group guidance, in addition to the standard appointment work
- guide families in social security matters and describe issues related to confirming the paternity of a father
- take into account the possibilities, societal importance and multicultural perspectives of child health clinic activities
- describe the situations when social work support is needed for the family or the need for child welfare notification is assessed
- guide families in Swedish, English or assisted by an interpreter
- interact with clients in a respectful and ethical manner
- act as a member of the work community
- implement the vaccination programme of the child health clinic according to the family's individual needs
- assess their own competence and develop their own activities as a supporter of families

Content

Teema: Vanhemmuuteen kasvun, perheen ja parisuhteen näyttöön perustuva, asiakaslähtöinen tuki ja ohjaus.

Harjoittelun LbD-tehtävät:
1. Varhaisen vuorovaikutuksen soveltava tehtävä ja/tai
2. Perheen voimavaralähtöinen tukeminen ja ohjaus tehtävä

Materials

Lasta odottavan perheen ja lapsiperheen teoriaopintojen materiaali.
Vanhemmuuteen kasvuun, perheen ja parisuhteen näyttöön perustuva asiakaslähtöiseen tukeen ja ohjaukseen liittyvä kirjallisuus ja tutkimukset.
Neuko tietokanta ja Terveysportti.
Imetyksen tuki.
Harjoittelupaikan osoittama materiaali.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Harjoittelupaikka nimeää opiskelijalle ohjaajan/ohjaajat, jotka opiskelija kutsuu Workseediin.

Harjoittelun LbD-tehtävä:
Dialogi ja mentalisaation vahvistaminen ohjauksessa. Löydät tehtävän Workseedista.

Exam schedules

Harjoittelun info 4.4.2023 klo 12.30-14.
Harjoittelun ajankohta viikot 16-22 tai opiskelijan oman aikataulun mukaan.
Teoriaopintojen aikana ei pääsääntöisesti voi olla harjoittelussa.

International connections

Harjoittelussa on mahsollisuus toteutua kotikansainvälisyys monikulttuuristen asiakkaiden ohjauksen myötä.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Harjoittelun tunnit:

- Harjoittelun laajuus 10 op = 267h
- Harjoittelun info 1h, harjoittelun tehtävälle varattu aikaa 16h
- Harjoittelupaikassa suoritetaan 250h

Huomioi harjoittelujaksolle osuvat arkipyhät, niitä ei erikseen vähennetä tuntimäärästä.
Puuttumaan jääviä tunteja (jos ohjaajalla lyhyempiä päiviä, ohjaaja koulutuksessa eikä korvaavaa ohjaajaa) voi esim. tehdä osallistumalla perhevalmennuksiin, monialaisilla tutustumistapaamisilla (sosiaalityöntekijä, psykologi, ravitsemusterapeutti, fysioterapeutti, toimintaterapeutti, ym. hyvinvointitoimijat).
Myös harjoittelupaikan ulkopuoliset tahot mahdollisia esim. erilaiset järjestöt ja hankkeet.
Verkostoidu rohkeasti myös harjoittelupaikan esihenkilön kanssa.

Content scheduling

[Käytä vain tarvittaessa.]

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page