Placement for Work Development (15 cr)
Code: V1485-3006
General information
Enrollment
27.11.2023 - 31.12.2024
Timing
01.01.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
15 op
RDI proportion
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Laurea Tikkurila, sote
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
- English
Seats
10 - 200
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services (SWV), Laurea Tikkurila
Teachers
- Maria Normann
- Eeva Soikkeli
- Henna Jalasmäki
- Social services Virtuaali
Teacher in charge
Eeva Soikkeli
Groups
-
SWV221SNDegree Programme in Social Services, daytime studies, S21, Tikkurila
Learning outcomes
The student is able to
- apply different theoretical approaches and work methods appropriately and evaluate them
- define development targets from the perspectives of the client and the labour market
- work in a team and in a community of experts
- evaluate their own competence, development work and results in accordance with the development targets
- critically evaluate their own professional ethics and the ethical principles of the work community and the field
Teaching methods
The student is able to
- apply different theoretical approaches and work methods appropriately and evaluate them.
- define development targets from the perspectives of the customer and the labour market
- work in a team and in a community of experts
- evaluate his/her own competence, development work and results in accordance with the development targets
- critically evaluate his/her own professional ethics and the ethical principles of the work community and the field
See: Sosiaalialan harjoittelu Tikkurila -Canvas. Link: https://canvas.laurea.fi/enroll/PWK3CF
Location and time
See: Sosiaalialan harjoittelu Tikkurila -Canvas. Link: https://canvas.laurea.fi/enroll/PWK3CF
Learning materials and recommended literature
See: Sosiaalialan harjoittelu Tikkurila -Canvas. Link: https://canvas.laurea.fi/enroll/PWK3CF
Alternative completion methods of implementation
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
See: Sosiaalialan näyttökäytänteet -Canvas. Link: https://canvas.laurea.fi/enroll/EYX8BW
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Co-operation with working life and/or RDI
See: Sosiaalialan harjoittelu Tikkurila -Canvas. Link: https://canvas.laurea.fi/enroll/PWK3CF
Important dates
See: Sosiaalialan harjoittelu Tikkurila -Canvas. Link: https://canvas.laurea.fi/enroll/PWK3CF
Forms of internationality
See: Student intranet / Traineeship abroad.
Students workload
See: Sosiaalialan harjoittelu Tikkurila -Canvas. Link: https://canvas.laurea.fi/enroll/PWK3CF
Content and scheduling
See: Sosiaalialan harjoittelu Tikkurila -Canvas. Link: https://canvas.laurea.fi/enroll/PWK3CF
Grading scale
Approved/Failed
Evaluation methods and criteria
Approved/failed.
Osaamisen arviointi kohdistuu tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Tutkintosääntö 2024).
”Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella” (Laurean tutkintosääntö).
Harjoittelu arvioidaan hyväksytty/hylätty. Arviointi tapahtuu suhteessa kyseisen harjoittelun tavoitteisiin. Opiskelijalla on mahdollisuus täydentää hylättyä suoritustaan ohjaavan opettajan kanssa sovitulla tavalla.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaativuustason II mukaisia kriteereitä, jotka on kuvattu alla.
Ammatillinen tietoperusta, tiedonhaku ja raportointi:
Arvosanan hyväksytty tasolla opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Ammatillinen toiminta ja työelämän kehittäminen:
Arvosanan hyväksytty tasolla opiskelija osaa
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
Ryhmätyötaidot, johtaminen ja vastuullisuus:
Arvosanan hyväksytty tasolla opiskelija osaa
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
”Opiskelijan, joka ei ole osoittanut osaamistaan arviointikriteeristön edellyttämällä hyväksytyllä tasolla, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Mikäli opiskelija ei suorituksensa täydentämismahdollisuudesta huolimatta saa hyväksyttyä arviointia, hänen tulee suorittaa opintojakso uudelleen opettajan kanssa sovitulla tavalla.” (Tutkintosääntö 2024.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. Plagioinnin tarkistuksen käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.
Evaluation criteria, approved/failed
Approved/failed.
Osaamisen arviointi kohdistuu tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Tutkintosääntö 2024).
”Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella” (Laurean tutkintosääntö).
Harjoittelu arvioidaan hyväksytty/hylätty. Arviointi tapahtuu suhteessa kyseisen harjoittelun tavoitteisiin. Opiskelijalla on mahdollisuus täydentää hylättyä suoritustaan ohjaavan opettajan kanssa sovitulla tavalla.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaativuustason II mukaisia kriteereitä, jotka on kuvattu alla.
Ammatillinen tietoperusta, tiedonhaku ja raportointi:
Arvosanan hyväksytty tasolla opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Ammatillinen toiminta ja työelämän kehittäminen:
Arvosanan hyväksytty tasolla opiskelija osaa
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
Ryhmätyötaidot, johtaminen ja vastuullisuus:
Arvosanan hyväksytty tasolla opiskelija osaa
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
”Opiskelijan, joka ei ole osoittanut osaamistaan arviointikriteeristön edellyttämällä hyväksytyllä tasolla, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Mikäli opiskelija ei suorituksensa täydentämismahdollisuudesta huolimatta saa hyväksyttyä arviointia, hänen tulee suorittaa opintojakso uudelleen opettajan kanssa sovitulla tavalla.” (Tutkintosääntö 2024.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. Plagioinnin tarkistuksen käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.