Innovative Development of Well-being Services (5 cr)
Code: R0208-3060
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 03.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Sanna Puhakka
- Teacher in charge
- Sanna Puhakka
- Groups
-
SSV222KAPSosionomikoulutus, monimuotototeutus, K22, Tikkurila, ryhmä 2
-
SSV222SAPSosionomikoulutus, verkko-opinnot, S22, Tikkurila
- Study unit
- R0208
Learning outcomes
The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities
Location and time
Jakson työskentely koostuu 5 zoom-työpajasta: Iso jakso jaetaan kahteen ryhmään:
Yhteinen aloitus 20.3. klo 15-18
Ryhmä 1.
26.3. klo 15-18
9.4. klo 15-18
24.4. klo 15-18 ja
7.5. klo 15-18
Ryhmä 2.
27.3. klo 15-18
10.4.
25.4. ja
8.5.
HUOM! Työpajoihin on osallistumisvelvollisuus - jos et saa näitä päivämääriä sovitettua kalenteriisi, jaksolle ei kannata ilmoittautua. Työskentely perustuu pienryhmien yhteiskehitelyyn ja yhteisiin tehtäviin.
Materials
Canvas-tilasta löytyy materiaaleja liittyen jakson teemoihin. Opiskelijat etsivät myös itse materiaaleja liittyen innovatiiviseen työskentelyyn ja palvelumuotoiluun.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Ryhmätehtävä keskittyy johonkin työelämän osoittaman palvelun kehittämiseen/ innovoimiseen. Tämä saattaa merkitä myös vierailuja työelämäkumppanin luona.
Exam schedules
Aloituskerta 20.3. klo 15-18
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä eli kokonaisuudessaan jakso teettä opiskelijalle töitä noin 135 h verran.
Content scheduling
Toteutuksen sisältöinä ovat
- tulevaisuusajattelu, megatrendit ja hiljaiset signaalit
- innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
- asiakaskeskeinen palvelumuotoilu
- luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut
- pilotointi palvelujen kehittämisprosessissa
Toteutuksen välitehtävät tehdään kehittämisprosessin aikana, viimeisessä sessiossa annetaan toteutuksesta suullinen näyttö kehittämisosaamisesta eli esitellään suunniteltu palvelukonsepti
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä.