Dialogue, Encounters and Professional Interaction (5 cr)
Code: R0030-3058
General information
- Enrollment
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
10.01.2023 - 15.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Kaijus Varjonen
- Iris Summanen
- Pirjo Pohjasniemi
- Teacher in charge
- Kaijus Varjonen
- Study unit
- R0030
Learning outcomes
The student is able to
- be aware of and develop their interaction skills
- encounter and interact with individuals
- work in teams and direct groups
- understand the significance of the customer's participation and resources
Location and time
AIKATAULU KEVÄT 2023
Tapaamisten aikataulut:
10.1. klo 9.00-12.00 Orientaatio ja keskeiset käsitteet
23.1. klo 12-13.30 Verkkovuorovaikutus
6.2 klo 9.00-12.00 Tunnetaidot ja reflektiotaidot / Yrityskylä
7.2. klo 13.00-16.00 Yksilö- ja ryhmänohjaus
13.3. klo 9.00-12.00 Ryhmäilmiöt
14.3 klo 13.00-16.00 Dialogi / Ammatillinen vuorovaikutus ja asiakkaan kohtaminen
18.4. klo klo 9-00-12.00 Dialogi / Ammatillinen vuorovaikutus ja asiakkaan kohtaminen
2.5. klo 16.00-19.00 Tentti / Zoom
15.5 klo 9.00-12.00 Opintojakson päätös
Materials
Mönkkönen, K. 2018 Vuorovaikutus asiakastyössä: asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. E-kirja.
Muu opintomateriaali esitetään Canvas-työtilassa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Tällä opintojaksolla tehdään yhteistyötä Yrityskylän kanssa.
Exam schedules
Opintojakson orientaatio Otaniemessä 22.8.2022 klo 8.45-11.45.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Opintojakson muodostuu kolmesta osiosta:
- Vuorovaikutustaidot (2op)
- Asiakkaan kohtaaminen (1op)
- Ryhmädynamiikka (2op)
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.