Skip to main content

Social Work with Children and Young People (10 cr)

Code: R0367-3017

General information


Enrollment
28.11.2022 - 18.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2023 - 30.04.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
1 cr
Virtual proportion
9 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Iris Summanen
Elina Kauhanen
Teacher in charge
Elina Kauhanen
Scheduling groups
Avoin AMK (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS
Study unit
R0367

Learning outcomes

The student is able to
- discern, recognise and assess the special help needs of children and young people
- support children and young people in different life situations and operating environments
- apply information related to the specific stage of a child's and young person's life

Location and time

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla on ulkopuolisia asiantuntijavierailijoita.

Opintojaksoon sisältyy työelämäprojekti, jossa suunnitellaan ja toteutetaan noin neljän tapaamiskerran laajuinen lasten tai nuorten parissa toteutettava toimintakokonaisuus.

Exam schedules

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Opiskelijat osallistuvat monialaiseen simulaatioon Otaniemen kampuksella yhdessä aikuissosiaalityön kuntouttavien työmenetelmien sekä fysioterapeutti- ja terveydenhoitajaopiskelijoiden kanssa 9.3., 10.3. tai 13.3.2023. Jokainen osallistuu simulaatioon yhtenä näistä päivistä kello 9.00-16.00. Monialaiseen simulaatioon osallistuminen on pakollista, mutta päivämäärän suhteen voi esittää toiveita.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Opintojakson laajuus on 10 op.
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Content scheduling

Lapsuus ja nuoruus elämänvaiheena:
-Mitä on elää lapsena tai nuorena nyky-yhteiskunnassa, erilaisissa elämäntilanteissa?

Lasten ja nuorten erityisen tuen tarve
- Neuropsykiatriset häiriöt, käyttäytymisen häiriöt, mielenterveyden häiriöt, nuorten päihteidenkäyttö

Lasten ja nuorten tukeminen erilaisissa elämäntilanteissa ja toimintaympäristöissä
-Vuorovaikutus lasten ja nuorten kanssa
-Lasten ja nuorten kanssa työskennellessä käytettäviä työmenetelmiä
-Itsetunnon ja osallisuuden tukeminen
-Ryhmän ohjaaminen

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Toteutuksella on varattu 5 paikkaa avoimen AMK:n opiskelijoille.

Go back to top of page