Skip to main content

Basics of Competence in Early Childhood Education and Care (10 cr)

Code: TO00BU26-3007

General information


Enrollment
06.02.2023 - 12.02.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.03.2023 - 06.06.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Sanna Saraste
Teacher in charge
Sanna Saraste
Scheduling groups
Avoin AMK (Size: 7 . Open UAS : 7.)
Groups
SSV222KAP
Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, K22, Tikkurila, ryhmä 2
Small groups
Avoin AMK
Study unit
TO00BU26

Learning outcomes

The student is able to
- apply the legislation, recommendations, guidelines and ethical principles of early childhood education and care
- utilise the early childhood education and care plan as a document guiding education and care work
- describe their vocational and social pedagogical expertise and role as builders of a learning community
- promote and strengthen children’s sense of community and agency while understanding the importance of play and peer relationships

Materials

Käytettävä oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan Canvas-työtilassa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Suosittelemme läsnäoloa kaikilla tapaamisilla kurssin tavoitteiden mukaisten taitojen ja osaamisen saavuttamiseksi.
Pakollinen läsnäolo on opintojakson aloituksessa 9.3. 2023 klo 16-18

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja Sanna Saraste tai opintopäälliköt. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Content scheduling

Opintojakso rakentuu kolmesta moduulista:

Moduuli 1. Varhaiskasvatuksen perusteet ja tehtävä 4 op
Moduuli 2. Sosiaalipedagoginen asiantuntijuus varhaiskasvatuksessa 3 op
Moduuli 3. Pedagogiikan lähtökohdat 3 op

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa II.

Go back to top of page