Multichannel Marketing Communication (10 cr)
Code: TO00BT59-3004
General information
- Enrollment
-
22.05.2023 - 28.05.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
18.09.2023 - 11.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 60
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Riikka Siuruainen
- Scheduling groups
- Avoin AMK 1 (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Avoin AMK 1
- Study unit
- TO00BT59
Content
The student is able
- to plan and realise a company's or brand's marketing communications entity according to its target groups
- to monitor and measure the success of marketing communications
- to develop different means of marketing communications as part of a marketing strategy
Location and time
Suomeksi
Zoomluennot ja -ohjaus, maanantaisin klo 10-15 (aamupäivällä teemoitettu alustus ja iltapäivällä mahdollisuus projektityön ohjaukseen. Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelytä projektityön eteenpäin viemiseksi)
Tarkempi aikataulu työpajoineen sekä vierasluennoitsijoineen tulee ennen opintojakson aloitusta.
Opintojakso alkaa syyskuussa.
Materials
Suositeltavaa kirjallisuutta mm:
Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent
Emarketing Excellence: Planning and Optimizing your Digital Marketing, Chaffey
Lisäksi opintojakson aikana jaetaan teemaan sopivia lukusuosituksia mm artikkeleja
(täydentyy opintojakson alkaessa)
Teaching methods
Opetus Suomeksi
Verkko-opetus ja ohjaus, Projektityö tiimeittäin yritystoimeksiantoon.
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään, sisältömarkkinointiin (sisältömarkkinoinnin prosessi) ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti (asiakasymmärryksen kautta). Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
Opintojakson projektityö tehdään aitoon yrityksen haasteeseen. Aikaisemmin toimeksiantoja on tehty mm: YIT, Telia, Omron ja HMDGlobal sekä Elisa Digihoiva. Syksyn 2023 toimeksianto ja yritys julkaistaan lähempänä opintojakson alkua.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.
Employer connections
Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.
Exam schedules
Tärkeitä ajankohtia: Opintojakson aloitus, väli- ja loppuesitykset toimeksiantajalle.
Lisäksi opintojaksolla on vierailevia alustajia mm digimarkkintointi ja somemarkkinointi -toimistoista. Mahdollisuuksien ja vierailevien puhujien luvalla, alustukset voidaan tallentaa (lupa pyydetään vieraspuhujilta)
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintranetistä.
Student workload
Zoomluennot ja -ohjaus, maanataisin klo 10-15 (aamupäivällä teemoitettu alustus ja iltapäivällä mahdollisuus projektityön ohjaukseen. Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelytä projektityön eteenpäin viemiseksi)
Tarkempi aikataulu työpajoineen sekä vierasluennoitsijoineen tulee ennen opintojakson aloitusta.
Opintojakso alkaa syyskuussa
Projektityö tehdään tiimeittäin
Yksilötyö itsenäisesti
sekä tiimityöskentelyn arviointi hylätty/hyvksytty tehdään opintojakson lopuksi
Tämä opintojakso on 10 op laajuinen vastaten noin 260 h opiskelua / opiskelija.
Osa työstä tehdään henkilökohtaisesti ja osa tiimissä.
Opintojakson projektityöhön liittyvät tehtävät on jaksotettu palautettavaksi tasaisesti opintojakson ajalle. Timit saavat palautetta projektista opintojakson aikana, ja kehittämisprojektia voi täten muokata läpi opintojakson.
Content scheduling
Zoomluennot ja -ohjaus, maanantaisin klo 10-15 (aamupäivällä teemoitettu alustus ja iltapäivällä mahdollisuus projektityön ohjaukseen. Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelytä projektityön eteenpäin viemiseksi)
Tarkempi aikataulu työpajoineen sekä vierasluennoitsijoineen tulee ennen opintojakson aloitusta.
Opintojakso alkaa syyskuussa
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”