Innovative Development of Well-being Services (5 cr)
Code: R0208-3054
General information
- Enrollment
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
16.01.2023 - 08.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teachers
- Pihla Salemaa
- Teacher in charge
- Pihla Salemaa
- Groups
-
SSB221SASosionomikoulutus, monimuotototeutus, S21, Hyvinkää
- Study unit
- R0208
Learning outcomes
The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities
Materials
Kallankari, Sanna (2019): Muutoksen johtaminen arjessa. Opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon.
Pääsääntöisesti toteutuksella käytettävä oppimateriaali esitellään lähiopetuspäivillä ja Canvasissa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opintojaksolla tehdään yritysvierailu, sekä perehdytään työelämän kehittämisen malleihin.
Exam schedules
Opetuksen aikataulut on nähtävissä Pakki- järjestemässä, jossaon mainittu myös läsnäolovelvolliset päivät.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Intrasta.
Innovatiivisen kehittämisessä osaamisen näytön perustana on työskentely hyvinvointialalla, jossa opiskelija on kehitellyt/ideoinut/toteuttanut jotain alan palveluinnovaatiota/ palvelukonseptia, jota ei ole ollut olemassa ennen tätä työskentelyjaksoa. Ota yhteys vastuulehtoriin heti imoittautumisen jälkeen, jotta näytöstä voidan sopia.
Student workload
Toteutus koostuu lähiopetuksesta, seminaariopetuksesta, pienryhmissä työskentelystä ja ohjaustapaamisista lehtorin kanssa.
Lähiopetus - 36h
Pienryhmän ohjaustapaaminen - 4h
Pienryhmätyöskentely - 94 h
Content scheduling
Toteutuksen sisältöinä ovat:
- tulevaisuusajattelu, megatrendit ja hiljaiset signaalit
- innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
- asiakaskeskeinen palvelumuotoilu
- luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut
- pilotointi palvelujen kehittämisprosessissa
Evaluation scale
H-5
Further information
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”