Skip to main content

Innovative Development of Well-being Services (5 cr)

Code: R0208-3050

General information


Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2025 - 30.04.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
20 Sosiaali- ja terveysala
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sosionomikoulutus (SSB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Pihla Salemaa
Teacher in charge
Pihla Salemaa
Groups
SSB223SA
Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
Study unit
R0208

Learning outcomes

The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Kallankari, Sanna (2019): Muutoksen johtaminen arjessa. Opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon

Opintojakson kirjallisuus ja muu oppimateriaali julkaistaan Canvas- tilissä opintojakson alkaessa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:

Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.

Opintojaksolla on läsnäoloa vaativia työpajapäiviä- kts. lukkarikone.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Jos suunittelet opintojaksolle osaamisen näyttöä, ole yhteydessä vastuulehtoriin heti ilmoittautumisesi hyväksymisen jälkeen.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Toteutus koostuu lähiopetuksesta, seminaariopetuksesta, pienryhmissä työskentelystä ja ohjaustapaamisista lehtorin kanssa.

Lähiopetus - 36h
Pienryhmän ohjaustapaaminen - 4h
Pienryhmätyöskentely - 94 h

Content scheduling

Toteutuksen sisältöinä ovat:

- tulevaisuusajattelu, megatrendit ja hiljaiset signaalit
- innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
- asiakaskeskeinen palvelumuotoilu
- luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut
- pilotointi palvelujen kehittämisprosessissa

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä [esim. Canvasissa tai Teamsissa].

Go back to top of page