Developing Food Services into an Experience (10 cr)
Code: A9220-3006
General information
- Enrollment
-
06.02.2023 - 12.02.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.03.2023 - 12.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
- Teachers
- Henry Lybäck
- Anikó Lehtinen
- Petri Vähäkangas
- Teacher in charge
- Anikó Lehtinen
- Study unit
- A9220
Learning outcomes
The student is able to
- recognize the importance of customer experience and trends in developing food services towards a peak experience
- plan, implement, analyze and develop food services and concepts responsibly for different customer segments
- implement a development process while taking quality criteria into consideration
Location and time
Opintojakso alkaa 17.3. ja on perjantaisin klo 09:00-11::30..Opintojakso päättyy 26.5. palautepäivään.
Tapaamisia on lähes joka viikko ja toimeksiantoa tehdään myös ulkopuolella yhteistyöyritysten kanssa.
Materials
Elämystuottajan käsikirja
Lapin elämysteollisuus osaamiskeskus 2009.
Moniaistinen keittokirja
Hopia, A.& Ihanus S.
Turun yliopiston Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksen hallinnoima KUMURU-hanke 2014.
This is service design
Schneider, Jakob ; Stickdorn, Marc
BIS Publishers 2010.
The experience economy
Pine, B. Joseph ; Gilmore, James H.
Harvard Business Review Press 2011. Updated ed
Teaching methods
Projektitoimeksiantajan kanssa yhteistyössä tehtävä elämyksellisen tapahtuma, jossa suunnittelu, ideointi ja toteutus ovat tärkessä osassa.
Opintojakso tehdään yhteistyössä toimeiksiantajan kanssa.
Opintojaksolla tehdään toimeksiantona elämyksellinen ruoka- ja juomatapahtuma.
Opintojakson työskentely pohjautuu yhteiskehittämiseen, jota tehdään tiimeissä viikoittain.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa asiakaskokemuksen ja trendien tärkeyden ruokapalvelujen kehittämisessä kohti elämyksellisyyttä.
- suunnitella, toteuttaa, analysoida ja kehittää palveluja ja konsepteja eri asiakasryhmille vastuullisesti.
-toteuttavat kehittämisprosessin laatukriteerit huomioon ottaen.
Keskeinen sisältö
- kehittää toimeksiantajan kanssa erilaisia elämyksellisiä palveluita.
- elämyksellinen palvelu ja sen tuottamisessa tarvittavat menetelmät..
Employer connections
Opintojaksolla toimeksiantajana toimii avainkumppaniyritys. Opintojakso pitää sisällään tiedon keräämistä erilaisista ruoka- ja juomatapahtumista ja vierailuja messuilla sekä asiantuntijaluentoja. Opintojaksolla toimitaan tiiviissä yhteistyössä yritysten kanssa.
Exam schedules
Käydään läpi ensimmäisellä kontatikerralla.
Student workload
1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Tässä opintojaksolla on käytännön toteutus tärkeässä roolissa, josta kertyy osa opintojakson tunneista.
Opiskelijan työmäärän jakautuminen:
Teoria ja vuorovaikutus 70 h
Oppaan tekeminen ja eri menetelmien käyttö 70 h
Tiedon kerääminen ja kartoitus 80 h
Konseptin ideointi ja toteuttaminen 50 h
Evaluation scale
H-5
Further information
Lisätietoja: Vastuuopettaja Henry Lybäck
henry.lyback@laurea.fi