Skip to main content

Developing Service Processes (10cr)

Code: ML00BJ54-3006

General information


Enrollment
28.11.2022 - 09.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.01.2023 - 04.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
6 cr
Virtual proportion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Sini Temisevä
Petri Vähäkangas
Teacher in charge
Sini Temisevä
Groups
MLA222KA
Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K22, Leppävaara
Study unit
ML00BJ54

Learning outcomes

The student is able to
- identify the key duties of superiors
- interpret the field of HR management as a whole
- assess and develop service processes as part of service business

Teaching methods

Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa ja lopussa. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia!

Time and location

Lähiopetus Leppävaarassa.
Virtuaaliosuudet Zoom ja Canvas.

Ensimmäinen tapaaminen Leppävaarassa 16.1.2023 klo 12.30 -15.00 tilassa 232A
Toinen tapaaminen Leppävaarassa, alustavasti 29.3. klo 12.30 -15.00 tilassa 234
Muut tapaamiset zoomissa

Learning materials and recommended literature

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana)
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.

Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.

Alternative completion methods of implementation

normaali näyttöprosessi

Co-operation with working life and/or RDI

Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
Casetehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluennot

Important dates

ks. Pakki ja canvas

Student workload

270 h

Lähi- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
Casetehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h

Content and scheduling

- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Esihenkilön tehtävät osana henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämallia
* laajennettu palvelumaisemamalli

Further information

Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page