Developing Service Processes (10cr)
Code: ML00BJ54-3006
General information
- Enrollment
- 28.11.2022 - 09.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.01.2023 - 04.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 6 cr
- Virtual proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Sini Temisevä
- Petri Vähäkangas
- Teacher in charge
- Sini Temisevä
- Groups
-
MLA222KAPalveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K22, Leppävaara
- Study unit
- ML00BJ54
Learning outcomes
The student is able to
- identify the key duties of superiors
- interpret the field of HR management as a whole
- assess and develop service processes as part of service business
Teaching methods
Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa ja lopussa. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia!
Time and location
Lähiopetus Leppävaarassa.
Virtuaaliosuudet Zoom ja Canvas.
Ensimmäinen tapaaminen Leppävaarassa 16.1.2023 klo 12.30 -15.00 tilassa 232A
Toinen tapaaminen Leppävaarassa, alustavasti 29.3. klo 12.30 -15.00 tilassa 234
Muut tapaamiset zoomissa
Learning materials and recommended literature
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana)
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.
Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.
Alternative completion methods of implementation
normaali näyttöprosessi
Co-operation with working life and/or RDI
Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
Casetehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluennot
Important dates
ks. Pakki ja canvas
Student workload
270 h
Lähi- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
Casetehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h
Content and scheduling
- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Esihenkilön tehtävät osana henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämallia
* laajennettu palvelumaisemamalli
Further information
Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.
Evaluation scale
H-5