Skip to main content

Changing Thought Models in Service Business (5 cr)

Code: A9458-3009

General information


Enrollment
22.05.2023 - 30.06.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 50
Degree programmes
Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
Teachers
Päivi Tossavainen
Teacher in charge
Päivi Tossavainen
Study unit
A9458

Learning outcomes

Opiskelija osaa
- arvioida liiketoimintamalleja ja niiden taustalla vaikuttavia ajattelumalleja
- arvioida liiketoiminnan ajattelumallien ilmenemistä käytännössä
- luoda suunnitelman liiketoiminnan ajattelumallin kehittämiseksi omassa organisaatiossa
- syntetisoida palveluajattelun eri näkökulmia
- ymmärtää palveluajattelun vaikutus liiketoimintaan ja organisaatioihin

Location and time

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Materials

Oppimateriaali ilmoitetaan tarkemmin oppimisympäristössä. Kansainvälinen akateeminen kirjallisuus.

Grönroos, C. ja Gummerus, J. (2014). The service revolution and its marketing implications: service logic vs service-dominant logic, Managing Service Quality, 24(3), pp. 206 - 229 .http://dx.doi.org/10.1108/MSQ-03-2014-0042
Lusch R.F. ja Vargo S.L. (2014). Service-Dominant Logic: Premises, Perspectives, Possibilities. Cambridge University Press. Cambridge, UK.
Wetter-Edman, Katarina; Sangiorgi, Daniela; Edvardsson, Bo; Holmlid, Stefan; Grönroos, Christian & Mattelmäki, Tuuli (2014). Design for Value Co-Creation: Exploring Synergies Between Design for Service and Service Logic. Service Science 6(2):106-121. http://dx.doi.org/10.1287/serv.2014.0068

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Työelämäyhteistyö tapahtuu opiskelijan oman reflektoinnin (oma työura, työkokemus, työorganisaatiot) kautta.

Exam schedules

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Opintojakso alkaa orientoitumistehtävillä, jotka ovat kaikille osallistujille pakolliset. Aikataulu ilmoitetaan myöhemmin .

International connections

Kansainvälinen akateeminen kirjallisuus ja muu aineisto

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

[Jätä yllä oleva teksti paikoilleen ja lisää tähän tarvittaessa esim. hankitun osaamisen hyödyntämisen mahdollisuuksista sekä muista vaihtoehtoisista suoritustavoista opintototeutuksellasi.]

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.Opintojakson suorittaminen vaatii siis noin 130h työpanostusta.

Content scheduling

Opintojakson tavoitteena on tutustuttaa osallistuja muuttuviin liiketoimintaan ja johtamiseen vaikuttaviin ajattelumalleihin ja niiden vaikutuksiin. Opintojaksolla on 5 muuttuvaa aihealuetta, joista ensimmäinen suoritetaan itseopiskeluna ennen verkko-opetuksen aloittamista. Verkko-opetuskertoja on 4.

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan yamk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa (EQF7).

Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy [Canvasista, Teamsistä, jos muualta mistä; voit myös lisätä OneDrive linkin].

Go back to top of page