Professional Development in Practice 2. (10 cr)
Code: SH00BS87-3024
General information
- Enrollment
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Porvoo
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHP2), Laurea Porvoo (Finnish)
- Teachers
- Hanna Aaltonen
- Anu Sinisalo
- Teacher in charge
- Hanna Aaltonen
- Groups
-
SHP222SASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S22, Porvoo
- Study unit
- SH00BS87
Learning outcomes
The student is able to
- apply their knowledge of the most common internal medicine and infectious diseases in nursing
- recognise the health risks of theirpatients and give early support for those who need it
- use different patient-oriented guidance methods to support clients’ resources in self-care and life-style habits
- utilise the most common treatment and guidance methods used in the treatment of patients with internal medicine and infectious diseases and to safely implement treatment and monitoring
- plan, implement and assess the treatment of a patient's pain
- plan, implement and evaluate the treatment of a chronic wound
- recognise a patient at risk of malnutrition and propose methods of nutrition therapy to improve the patient’s nutritional status
- prepare and guide clients in most common imaging examinations
- justify the use of the most common medications and drug classifications in treating patients with internal medicine and infectious diseases and assess the effectiveness of medication treatment
- safely administer basic vaccines
- prevent and control infections in their working environment, taking the needs of different patient groups into account
- assess the patient care from the patient and occupational safety perspectives and promote patient safety at all stages of the care
- engage in multiprofessional interaction and cooperation in nursing care of patients with internal medicine and infectious diseases
Content
Theme: Treatment of patients with internal medicine or infectious diseases, resource-based patient guidance.
LbD assignment during placement: Evidence-based nursing/Searching for information targeted at a phenomenon or problem in nursing work and formulation of clinical research questions:
- For example, PICO/PICoa/PCC, mind map or other chosen method.
- Searching and summarising research data.
Materials
-Ahonen O, Blek-Vehkaluoto M, Ekola S, Partamies S & Sulosaari V. 2019. Kliininen hoitotyö. Sanoma Pro, Helsinki. e-kirja (Laurea lisenssi)
-Hotus hoitosuositukset. www.hotus.fi
-Käypä hoito suositukset. Duodecim.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Harjoittelupaikkoja voi varata kaikista Suomen terveyspalveluita tuottavista yksiköistä. Harjoittelupaikat varataan ensijaisesti Jobiilista. Kaikkien harjoittelupaikkojen kanssa tulee olla joko jatkuva tai määräaikainen sopimus.
Exam schedules
Harjoitteluinfo 31.3.2023
Suositusajankohta harjoittelulle vk 15-21/2023
Harjoittelun reflektio 2.6.2023 klo: 12.30 - 15.00 kampuksella
Lääkelaskut (lääkehoito ja lääkelaskut 2) tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen harjoittelua.
Tutustu Canvas materiaaliin harjoitteluun liittyen ennen harjoitteluinfoa!
International connections
Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Harjoittelu 10op=270h
Harjoittelu sisältää näyttöön perustuvan hoitotyön LbD-tehtävän. Opiskelija tekee hoitotyön ilmiöön tai ongelmaan kohdennetun tiedonhaun ja muodostaa kliinisen PICO/PICoa- tutkimuskysymyksen, suorittaa tiedonhaun ja tiivistää teidon essee tehtäväksi.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Hyväksytty harjoittelu edellyttää, että tavoitteet on hyväksytty, opiskelija, ohjaaja sekä opettaja ovat arvioineet tavoitteet saavutetuiksi ja opiskelija on palauttanut kaikki harjoittelun dokumentit allekirjoitettu työvuorolista, ohjaajan allekirjoittama arviointi sekä itsearviointi. Harjoittelun hyväksyntä edellyttää lisäksi opettajan arvioimaa ja hyväksymää harjoittelutehtävää.
Hylätty:
Ammattitaitoa edistävän harjoittelun keskeyttämistä ja hylkäämistä arvioidaan alla olevin kriteerein. Yksikin alla olevista kriteereistä riittää jo yksinään harjoittelun keskeyttämiseen tai hylkäämiseen.
Opiskelijalla ei ole realistisia mahdollisuuksia saavuttaa harjoittelulle asetettuja tavoitteita tuesta ja ohjauksesta huolimatta esim. seuraavista syistä, sitoutumattomuus harjoitteluun, oleellisten tietojen ja taitojen puute, oppimisen tavoitteita ei ole laadittu.
-Opiskelija toimii Laurea-ammattikorkeakoulun järjestyssääntöjen vastaisesti harjoittelun aikana.
-Opiskelija vaarantaa toistuvasti tai vakavasti toisen henkilön terveyden tai turvallisuuden ja osoittautuu ilmeisen soveltumattomaksi toimimaan opintoihin liittyvissä käytännön tehtävissä tai harjoitteluissa (Ammattikorkeakoululaki 33 §).
-On ilmeistä, ettei opiskelija terveydentilaltaan eikä toimintakyvyltään kykene opintoihin liittyviin käytännön tehtäviin tai harjoitteluun (Ammattikorkeakoululaki 26 §).
-Opiskelijalla on vakavia puutteita työelämätaidoissa (muun muassa työvuorojen noudattaminen, työyhteisön sääntöjen ja normien toistuva laiminlyönti), mikä estää harjoittelun jatkumisen eikä opiskelija pyynnöistä huolimatta muuta käyttäytymistään näillä osa-alueilla.
***
Harjoittelua ei voida kirjata hyväksytyksi, mikäli:
-opiskelija laiminlyö harjoittelusitoumuksessa sovittuja käytänteitä.
-opiskelija on jättänyt palauttamatta harjoitteluun liittyviä asiakirjoja (työvuorotaulukko, harjoittelun arviointitiedot) ja/tai tehtävän.
Englanniksi
Evaluation scale
Approved/Failed
Qualifications
The student has actively participated in the study unit "Medication Treatment and Medication Calculations 2." and has passed the medication calculations prior to the clinical practice placement starts.