Skip to main content

Business Planning (10 cr)

Code: HL00BQ79-3022

General information


Enrollment
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
8 cr
Virtual proportion
2 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Teachers
Eeva Miettinen
Tomas Illman
Teacher in charge
Eeva Miettinen
Groups
HLG222SA
Liiketalouden koulutus, monimuotototeutus, S22, Otaniemi
Study unit
HL00BQ79

Learning outcomes

The student is able to
- recognize existing trends and customer needs
- productize an offering based on customer benefits and the customer experience
- apply different business models and processes
- create a business plan considering sustainable business practices*

*The addition 'considering sustainable business practices' comes into effect on August 1, 2024.

Location and time

Opintojakso alkaa tammikuussa ja päättyy toukokuussa 2023.
Monimuotototeutus, jossa lähiopetusta Otaniemen kampuksella.
Opintojakso toteutetaan Canvas -oppimisympäristössä.
Tehtäväpalautusten deadlinet Canvasissa ja Pakissa.

Materials

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Canvas työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Canvasissa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan monimuototeutuksena.
Kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas , markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.

Employer connections

Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.

Exam schedules

Opintojakson orientaatio on 24.1 Otaniemen kampuksella.
Lähipäivät näet Pakista.
Opintojakson projekti etenee prosessimaisesti ja välipalautuksia on joka kuukausi. Opintojakson tentti ajoittuu huhtikuulle.

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Student workload

Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä. Työskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.
Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa.

Content scheduling

Opintojaksolla tehtävä projektityö tehdään tiimissä.Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas , markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page