Professional Development in Practice 4. (13 cr)
Code: SH00BT00-3011
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 18.05.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
07.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 13 cr
- Local portion
- 13 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Porvoo
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHP2), Laurea Porvoo (Finnish)
- Teachers
- Tiina Himmelroos
- Henna Mäkinen
- Teacher in charge
- Henna Mäkinen
- Groups
-
SHP223SASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S23, Porvoo
- Study unit
- SH00BT00
Learning outcomes
The student is able to
- assess the need for care and services of patients in different life stages and situations and to support their functional capacity and resources
- plan, implement and evaluate nursing care of patients at different life stages (child, young person, older person, a pregnant woman and a woman who has given birth, vulnerable clients) using evidence-based information and recommendations
- apply client-oriented working methods to identify factors that increase vulnerability and improve client’s inclusion
- assess and develop their interaction skills and care relationship with different client groups in demanding client and interaction situations
- implement and assess safe medication treatment, taking the special characteristics of the patient into consideration
- assess the patient's needs from the perspective of sexual and reproductive health and to address related issues with the patient
- analyse and assess service paths for paediatric patients, families, elderly and patients with disabilities and propose solutions to improve the efficiency of care and support
- assess the success of multiprofessional cooperation and use it for the benefit of the patients and their significant others
The following learning objective for public nursing students has been added and the change comes into effect on January 1, 2025. The student is able to
- plan, implement and evaluate group guidance together with the client and other operators
Content
Theme: Evidence-based decision-making on clinical nursing in nursing of different age groups and vulnerable clients.
LbD assignment during placement: Evidence-based nursing
- auditing task/forming a clinical research question (e.g. PICO/PICoa/PCC)
- searching for research data, critical assessment and comparison of nursing practices, summarising conclusions and oral presentation in the practice environment.
Location and time
Clinical pratctice´s environments
Teaching methods
Professional Development in Practice 4. 12 ects
Maternity Care 1 ects
Exam schedules
13.02.2025 08.30 - 11.00: Äitiyshuollon info (Zoom)
13.02.2025 11.00 - 12.00: Harjoittelun info (Zoom)
24.04.2025 12.30 - 16.00: Äitiyshuollon seminaari (PC/2403)
28.05.2025 08.30 - 11.00: Reflektio (Zoom)
International connections
Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Completion alternatives
Äitiyshuollon direktiivi 1 op
osana kliinistä harjoittelua tai erillinen 1 op toteutus.
Voit varata harjoittelun haluamassasi järjestyksessä,
1. kotihoito ja 2. perhehoitotyö/ 1. perhehoitotyö ja 2. kotihoito
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Clinical practice 12 ects: 12X26,7h = 320h
- LbD, info/reflection
Maternity Care 1 ects: 1x26,7 h = 26,7 h
Assessment criteria, approved/failed
Professional development in practise 12 ects:
-Approved/Failed/Re-do
Maternity Care 1 ects:
-Approved / Failed /Re-do
Evaluation scale
Approved/Failed
Qualifications
The student has actively participated in the study unit "Medication Treatment and Medication Calculations 4." and has passed the medication calculations prior to the clinical practice placement starts.
Further information
Ammattitaitoa edistävään harjoitteluun 4 voi mennä, kun
- edellisten moduulien 1-3 harjoittelut/teoriaopinnot ovat pääosin suoritettuina ja
- 4 moduulin teoriaopinnot pääosin suoritettu ja
- lääkelaskut suoritettu hyväksytysti.
Äitiyshuollon, kotihoidon ja lasten hoitotyön harjoittelut pakollisia jossakin opiskeluvaiheessa (Eu -direktiivi).
-Rikostaustaote, jos harjoittelupaikkasi asiakkaat ovat alle 18 –vuotiaita ("vauvasta vaariin"). Ohjeet löydät Workseedista "Terveysalan harjoittelu".
-Rokotukset kuntoon: tuhkarokko, hinkuyskä dTap, vesirokko, kausi-influenssa, hepatiitti. Ohjeet löydät Workseedista "Terveysalan harjoittelu".
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Workseedissa.