Skip to main content

Professional Development in Practice 4. (13 cr)

Code: SH00BT00-3011

General information


Enrollment
25.11.2024 - 18.05.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
07.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
13 cr
Local portion
13 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
20 Sosiaali- ja terveysala
Campus
Laurea Porvoo
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHP2), Laurea Porvoo (Finnish)
Teachers
Tiina Himmelroos
Henna Mäkinen
Teacher in charge
Henna Mäkinen
Groups
SHP223SA
Sairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S23, Porvoo
Study unit
SH00BT00

Learning outcomes

The student is able to
- assess the need for care and services of patients in different life stages and situations and to support their functional capacity and resources
- plan, implement and evaluate nursing care of patients at different life stages (child, young person, older person, a pregnant woman and a woman who has given birth, vulnerable clients) using evidence-based information and recommendations
- apply client-oriented working methods to identify factors that increase vulnerability and improve client’s inclusion
- assess and develop their interaction skills and care relationship with different client groups in demanding client and interaction situations
- implement and assess safe medication treatment, taking the special characteristics of the patient into consideration
- assess the patient's needs from the perspective of sexual and reproductive health and to address related issues with the patient
- analyse and assess service paths for paediatric patients, families, elderly and patients with disabilities and propose solutions to improve the efficiency of care and support
- assess the success of multiprofessional cooperation and use it for the benefit of the patients and their significant others


The following learning objective for public nursing students has been added and the change comes into effect on January 1, 2025. The student is able to
- plan, implement and evaluate group guidance together with the client and other operators

Content

Theme: Evidence-based decision-making on clinical nursing in nursing of different age groups and vulnerable clients.

LbD assignment during placement: Evidence-based nursing
- auditing task/forming a clinical research question (e.g. PICO/PICoa/PCC)
- searching for research data, critical assessment and comparison of nursing practices, summarising conclusions and oral presentation in the practice environment.

Location and time

Clinical pratctice´s environments

Teaching methods

Professional Development in Practice 4. 12 ects

Maternity Care 1 ects

Exam schedules

13.02.2025 08.30 - 11.00: Äitiyshuollon info (Zoom)
13.02.2025 11.00 - 12.00: Harjoittelun info (Zoom)
24.04.2025 12.30 - 16.00: Äitiyshuollon seminaari (PC/2403)
28.05.2025 08.30 - 11.00: Reflektio (Zoom)

International connections

Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Completion alternatives

Äitiyshuollon direktiivi 1 op
osana kliinistä harjoittelua tai erillinen 1 op toteutus.

Voit varata harjoittelun haluamassasi järjestyksessä,
1. kotihoito ja 2. perhehoitotyö/ 1. perhehoitotyö ja 2. kotihoito

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Clinical practice 12 ects: 12X26,7h = 320h
- LbD, info/reflection

Maternity Care 1 ects: 1x26,7 h = 26,7 h

Assessment criteria, approved/failed

Professional development in practise 12 ects:
-Approved/Failed/Re-do

Maternity Care 1 ects:
-Approved / Failed /Re-do

Evaluation scale

Approved/Failed

Qualifications

The student has actively participated in the study unit "Medication Treatment and Medication Calculations 4." and has passed the medication calculations prior to the clinical practice placement starts.

Further information

Ammattitaitoa edistävään harjoitteluun 4 voi mennä, kun
- edellisten moduulien 1-3 harjoittelut/teoriaopinnot ovat pääosin suoritettuina ja
- 4 moduulin teoriaopinnot pääosin suoritettu ja
- lääkelaskut suoritettu hyväksytysti.

Äitiyshuollon, kotihoidon ja lasten hoitotyön harjoittelut pakollisia jossakin opiskeluvaiheessa (Eu -direktiivi).
-Rikostaustaote, jos harjoittelupaikkasi asiakkaat ovat alle 18 –vuotiaita ("vauvasta vaariin"). Ohjeet löydät Workseedista "Terveysalan harjoittelu".
-Rokotukset kuntoon: tuhkarokko, hinkuyskä dTap, vesirokko, kausi-influenssa, hepatiitti. Ohjeet löydät Workseedista "Terveysalan harjoittelu".

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Workseedissa.

Go back to top of page