Thesis (15 cr)
Code: R0045-3186
General information
- Enrollment
-
01.01.2022 - 03.01.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.01.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 15 cr
- RDI proportion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Turvallisuusalan koulutus (HSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Anja Aatsinki
- Hanna Iisakkila
- Timo Savolainen
- Lasse Kivinen
- Kaci Bourdache
- Juha Putkonen
- Vilma Medici
- Eveliina Hytönen
- Soili Martikainen
- Tuomas Tammilehto
- Seija Tiainen
- Ilona Frisk
- Timo Ryynänen
- Minna Markkanen
- Veli Sulkava
- Groups
-
HTA221KA2Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara, ryhmä 2
-
HTA221KATurvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara
-
HTA222KATurvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, K22, Leppävaara
-
HTA221SNTurvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, päivätoteutus, S21, Leppävaara
- Study unit
- R0045
Learning outcomes
The student is able to
- present justified suggestions for development in relation to working life
- conceptualize phenomena related to working life based on research results
- use appropriate research and development methods in order to produce new knowledge
- act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
- evaluate personal activities and solutions critically
- understand concepts in an extensive scale and present topics logically with justification
Location and time
Orientaatio- ja esitysseminaarien ajankohdat löytyvät jakson kalenterista. Kaikki seminaarit järjestetään virtuaalisina Zoomin kautta.
Materials
Opinnäytetyöprosessin kuvaus ja ohjeet löytyvät Intrasta sekä Canvas työtilasta.
Kirjallisuutta:
Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2004. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Bazeley, P. 2013. Qualitative Data Analysis, Practical Strategies. SAGE.
Heinonen J., Keinänen A. & Paasonen J. 2013. Turvallisuustutkimuksen tekeminen, Kuinka tuottaa luotettavaa tietoa turvallisuudesta. Tietosanoma.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2008. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2008. KVALI. Kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2008. KVANTTI. Kvantitatiivinen tutkimus alusta loppuun. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä : kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännönopas. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2013. Case-tutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Metsämuuronen, J. 2001. Laadullisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: International Methelp.
Ojasalo, K., Moilanen, T.& Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmiät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOY.
Silverman, D. 2013. Doing Qualitative Research. SAGE.
Teaching methods
Huom. Toteutus on tarkoitettu Turvallisuuden ja riskienhallinnan opiskelijoille (ryhmät HTA ja HSA).
Opinnäytetyö lähtee liikkeelle aiheen valinnasta ja aiheanalyysistä (turvalla Alustava suunnitelma). Tutustu prosessin etenemiseen
Linkissä sivullla Opinnäytetyö. Opinnäytetyön laatimiseen kuuluu toisen opinnäytetyön opponointi, oman työn esittely, arviointikeskustelu ja kypsyysnäytteen tekeminen.
Opinnäytetyö tehdään itsenäisesti tai parityönä opiskelijan oman aikataulun mukaan. Opiskelijalle nimetään työn ohjaaja, kun hän on palauttanut alustavan suunnitelman. Ohjausprosessi etenee opiskelijan ja ohjaajan keskenään sopimalla tavalla.
Opinnäytetyönprosessi on kuvattu Intrassa ja ONT työtilassa Canvasissa ja siihen sisältyy mm.:
• orientaatioseminaari ja menetelmiin perehtyminen
• aktiivinen osallistuminen ONT-seminaareihin
• muiden seminaariesitysten kommentointi
• alustavan suunnitelman teko
• sopimuksen tekeminen työn toimeksiantajan kanssa
• työsuunnitelman teko ja esittäminen seminaarissa
• opinnäytetyön tekeminen ja esittäminen seminaarissa
• opponoijana toimiminen
• palautteen hankkiminen työn toimeksiantajalta
• kypsyysnäyte
”Opinnäytetyöhön kuuluvan kypsyysnäytteen kirjoitat suomen tai ruotsin kielellä ammattikorkeakouluasetuksen mukaisesti oman koulusivistyskielesi mukaan. Mikäli koulusivistyskielesi on muu kuin suomi tai ruotsi tai olet saanut koulusivistyksensä ulkomailla, kirjoitat kypsyysnäytteen joko suomeksi tai englanniksi.” (Laurean tutkintosääntö.)
Employer connections
Opinnäytetyöltä odotetaan selkeää yhteyttä työelämän kehittämiseen. Tavoitteena voi olla esimerkiksi palvelun, toimintamallien tai uuden työkulttuurin kehittäminen. Opinnäytetyö voi olla osa ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistoimintaa.
Opiskelija vastaa aiheen sekä toimeksiantajan löytämisestä opinnäytetyölleen.
Exam schedules
Opiskelija suunnittelee työnsä totetuksen aikataulun ja osallistuu seminaareihin oman aikataulunsa mukaisesti. Opinnäytetyön aloittaminen on mahdollista joustavasti lukuvuoden aikana. Tutoropettaja tai ONT prosessin koordinaattori (Seija Tiainen) voi lisätä opiskelijan tämän pyynnöstä mukaan toteutukselle.
Seminaarien aikataulut löytyvät toteutuksen kalenterista ja lisätietoa seminaareista ja toteutuksesta löytyy toteutuksen Canvas työtilasta.
Intrasta löytyy tietoa valmistumiseen liittyvistä aikatauluista. Tutustu niihinn ja vaatimuksiin jo työn suunnitteluvaiheessa ja ota ne huomioon suunnitellessasi omaa aikataulua.
Completion alternatives
Opinnäytetyö on mahdollista toteuttaa myös päiväkijamuotoisena omalla työpaikallla (PONT). PONT tehdään lukukauden aikana n. 15 viikon toteutuksena, joka alkaa tammi-helmikuun vaihteessa. PONTin tekeminen edellyttää alan työpaikkaa ja työtehtäviä, joihin liittyy myös kehittämistä.
Toteutusmuodosta sovitaan R0045-toteutuksella ja lisätietoa saat ONT-prosessin koordinaattorilta ..
****
Hakeaksesi hyväksilukua opinnäytetyöllee, ota yhteyttä opintopäällikköön tai turvan ONT-prosessiin koordinaattoriin.
Katso lisätietoa Intrasta / Opinnäytetyö
Student workload
1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Evaluation scale
H-5
Qualifications
The prerequisite for starting the thesis is that the student has completed or is currently completing the study unit Methods for Research-based Development Work (or the study unit Research and Development Methods) or has equivalent competences that have been recognized as part of the degree through a demonstration of competence or credit transfer.
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.