Professional Development in Practice 4. (13 cr)
Code: SH00BT00-3005
General information
- Enrollment
-
22.05.2023 - 28.05.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 13 cr
- Local portion
- 13 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Minna Launonen
- Anu Elorinne
- Sanna Mikkola
- Aila Peippo
- Teacher in charge
- Minna Launonen
- Groups
-
SHF222KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K22, Lohja
- Study unit
- SH00BT00
Learning outcomes
The student is able to
- assess the need for care and services of patients in different life stages and situations and to support their functional capacity and resources
- plan, implement and evaluate nursing care of patients at different life stages (child, young person, older person, a pregnant woman and a woman who has given birth, vulnerable clients) using evidence-based information and recommendations
- apply client-oriented working methods to identify factors that increase vulnerability and improve client’s inclusion
- assess and develop their interaction skills and care relationship with different client groups in demanding client and interaction situations
- implement and assess safe medication treatment, taking the special characteristics of the patient into consideration
- assess the patient's needs from the perspective of sexual and reproductive health and to address related issues with the patient
- analyse and assess service paths for paediatric patients, families, elderly and patients with disabilities and propose solutions to improve the efficiency of care and support
- assess the success of multiprofessional cooperation and use it for the benefit of the patients and their significant others
The following learning objective for public nursing students has been added and the change comes into effect on January 1, 2025. The student is able to
- plan, implement and evaluate group guidance together with the client and other operators
Content
Theme: Evidence-based decision-making on clinical nursing in nursing of different age groups and vulnerable clients.
LbD assignment during placement: Evidence-based nursing
- auditing task/forming a clinical research question (e.g. PICO/PICoa/PCC)
- searching for research data, critical assessment and comparison of nursing practices, summarising conclusions and oral presentation in the practice environment.
Location and time
Harjoittelu toteutuu erilaisissa kotihoidon ja perhehoitotyön ympäristöissä sekä äityishuollon ympäristöissä alkaen viikosta 42.
LbD-tehtävä: Hoitotyön vuorovaikutuksen taitajaksi - Voit valita, missä ammattitaitoa edistävän harjoittelun 4:n harjoitteluympäristössä tehtävän teet
Materials
Harjoittelujen Canvas työtila: https://canvas.laurea.fi/enroll/L7AMKJ
Teaching methods
Tämä opintojakso koostuu kolmesta osiosta:
6 op Harjoittelun osa 1, lasten hoitotyö, mikäli et ole suorittanut lasten hoitotyön direktiiviä aiemmin.
6 op Harjoittelun osa 2, ikääntyneiden kotihoito tai vastaava ympäristö.
1 op (27t) äitiyshuollon direktiivin suorittaminen joko harjoitteluna tai erillisenä osuutena johon kuuluu äitiyshuollon direktiivin info + ryhmätyöskentelyn aloitus seminaaritöihin 26.9 klo 9-11.30 kampuksella sekä seminaaripäivä 18.12.2023 klo 8.30-15.30 Zoomissa. Molemmat ovat läsnäolovelvoitteisia kertoja eli hyväksytyn suorituksen saaminen äitiyshuollon direktiivistä edellyttää osallistumista molempiin päiviin. Korvaavaa suoritusta ei ole.
Harjoittelun kokonaistuntimäärä on 12op x 27h = 324h
Harjoittelun info 2h (sis. infon & itsenäinen tutustuminen harjoittelun Canvas-työtilan harjoittelun yleisiin ohjeisiin)
Harjoittelu reflektio 3 h (sisältää oman itsereflektion)
Harjoittelun tehtävän kirjallinen osuus 8 h
Harjoittelu työyksikössä 311h (kotisairaanhoito ja lasten hoitotyö)
Student workload
Harjoittelun 4 kokonaistuntimäärä on 351 h = 13 op.
Kliininen harjoittelu kotihoidon ja perhehoitotyön ympäristöissä esim. 4 + 4(5) vkoa
sis. harjoittelun info ja reflektio
Ammattitaitoa edistävän harjoittelun LbD-tehtävä Hoitotyön vuorovaikutuksen taitajaksi 8 h.
Äitiyshuollon direktiivi: 27 h
Evaluation scale
Approved/Failed
Qualifications
The student has actively participated in the study unit "Medication Treatment and Medication Calculations 4." and has passed the medication calculations prior to the clinical practice placement starts.
Further information
Eu-direktiivien mukaisesti äitiyshuollon, kotihoidon ja lasten hoitotyön harjoittelut pakollisia. Harjoittelun tulee toteutua jossakin vaiheessa koulutusta.
Harjoittelupaikassa tulee olla sairaanhoitajaohjaaja. Soveltuvia harjoittelupaikkoja ovat mm:
• Kotihoidon yksiköt ja kotisairaala, myös yksityiset kotihoidon yritykset
• Lasten ja nuorten hoidon yksiköt (esim. perhekeskukset, neuvolat, koulu- ja opiskelijaterveydenhuolto, lasten ja nuorten osastot ja poliklinikat)
• Äitiyshuollon yksiköt (esim. lapsivuodeosastot, äitiyspoliklinikat, neuvolat)
• Erityistä tukea lapsille, nuorille ja perheille tarjoavat organisaatiot (esim. erityisoppilaitokset, lastensuojelu)
• Kolmannen sektorin ja vapaaehtoistyön harjoittelupaikat
• Sairaanhoitajan vastaanotot, erilaiset poliklinikat, vastaanottokeskukset
Harjoitteluaika
• 1 op = 27 h, harjoitteluviikon pituus on 40 h sis kirjalliset työt.
• Pyhäpäivät, sairastumiset ja muiden opintojaksojen vuoksi tapahtuvat poissaolot korvataan harjoitteluna.
Rikosrekisteriote
• Opiskelija on hankittava ja esitettävä rikosrekisteriote, kun harjoittelupaikan asiakkaat ovat alle 18 –vuotiaita
• kts. ohjeet Canvasista Terveysalan harjoittelun työtilasta