Nursing Care of Children, Youth and Families (4 cr)
Code: SH00BS94-3003
General information
- Enrollment
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
12.01.2023 - 28.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Anne Maijala
- Meri Vuorinen
- Teacher in charge
- Anne Maijala
- Groups
-
SHG221SASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S21, Otaniemi
- Study unit
- SH00BS94
Learning outcomes
The student is able to
- describe the normal development stages of a child and a young person and is able to support the development of healthy and sick children and young persons
- describe the most common illnesses in children and young people, assess the required care needs, investigations, provided care and follow-up.
- use evidence-based information and recommendations when justifying decision-making in nursing of children, young people and families
- describe the special features of a care relationship, interaction and guidance in nursing of children, young people and families
- describe the care and service paths of treating children and young people and the significance of multiprofessional team and network collaboration
- apply their knowledge of the most common disabilities when providing nursing care for children with disabilities
Materials
Lapsen ja perheen hoitotyö. Hammar ; Storvik-Sydänmaa, Stiina ; Tervajärvi, Lasse. Sanoma Pro Oy 2019. Saatavilla Laureasta myös e-kirjana!
Kaikki canvas-alustalta löytyvät materiaalit.
Lasten hoitotyön valtakunnallisten näyttökokeiden ajankohtaiset materiaalit löytyvät Digicampukselta.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Exam schedules
Orientaatio (läsnäolovelvollisuus)
Luennot zoomissa (katso päivät lukujärjestyksestä)
Työpajat (läsnäolovevollisuus)
Lastentautien verkkokurssi (ennen harjoittelua)
Lasten sairaanhoidon näyttökoe (valtakunnallinen, läsnäolovelvollisuus)
Paritentti (ryhmäohjaustehtävien seminaarin yhteydessä)
Ryhmänohjausprojektin aloitus
Ryhmänohjaustehtävien seminaari (läsnäolovelvollisuus)
Käydään läpi myös orientaatiossa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
LAPSEN, NUOREN ja PERHEEN HOITOTYÖ 4op
Lapsen ja nuoren normaali kehitys
Lastentaudit
Lapsen ja nuoren sairaanhoidon erityispiirteet
Erityisen tuen tarve lapsen ja nuoren hoitotyössä
Palveluohjaus lapsen, nuoren ja perheen hoitoyössä
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.