Productive stakeholder communication (10 cr)
Code: HL00BU31-3004
General information
- Enrollment
-
23.05.2022 - 21.08.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual proportion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 4 - 7
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teachers
- Mervi Talonen
- Teacher in charge
- Mervi Talonen
- Groups
-
HLB222SALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S22, Hyvinkää
- Study unit
- HL00BU31
Learning outcomes
The student is able to
- implement a marketing development project in a team
- assess prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions-
- act and communicate in a customer-oriented manner
Location and time
-
Materials
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Projektin toimeksiantajat:
Laurea-ammattikorkeakoulu:
YLY-hankkeen projektipäällikkö Teppo Leppälahti ja suunnittelija Nina Weckman
Riihimäen lukio: opettajat Riitta Valkonen ja Antti Räsänen sekä vararehtori Ulla Korpinen.
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).
Ohjaaja lähettää Outlook-kalenterikutsun pre-briiffiin, joka pidetään elokuussa intensiiviviikolla.
Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Ohjaaja lähettää Outlook-kalenterikutsun briiffiin.
Projektia ohjataan viikoittain maanantaisin klo 10-11 kampuksella. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä noin 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn noin 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn noin 8 h viikossa. Lisäksi ohjaavan opettajan ohjaukseen varataan 1 h viikossa.
Content scheduling
YLY-projektin (Yhdessä lisää yritteliäisyyttä) tavoitteet:
1) YLY-hankkeen viestintä
- Yhteistyössä Riihimäen lukion kanssa, yhteyshenkilö Riitta Valkonen
- Somekanavat: Instagram ja TikTok, näkyvyyden lisääminen kanavissa
- YLY-hankkeen tapahtumaviestintä kanavissa, myös muiden YLY-projektien tapahtumat
- Osallistuminen muiden YLY-tiimien järjestämiin tapahtumiin sovitusti (esim. valokuvaus, ständi/paja)
- Markkinointimateriaalin suunnittelu ja kilpailutus (+ hankinta), esim. YLY-karkit, kynät tms.
2) Tuutorointi-mallin suunnittelu ja pilotointi
- Suunnitella ja pilotoida malli, jossa laurealainen opiskelija toimii lukiolaisten tutorina
- Mallin konseptointi
- Tiimin jäsenet toimivat tutorina
- Lukiolaisten tietoisuuden lisääminen ammattikorkeakouluopinnoista
- Esim. muutaman opotunnin sisältö; yhteisen tekemisen suunnittelu, pelillistäminen, laurealaisten omat tarinat (mitä olisit itse halunnut tietää ammattikorkeakoulusta toisella asteella?)
- AMK-opiskelu lähemmäksi lukiolaista
YLY-hankkeen ydinsanoma lukiolaisille:
Ei tarvitse tietää täysin, mitä tekee tulevaisuudessa. Tärkeintä on, että yrittää ja tekee jotain mikä kiinnostaa. Maailma on täynnä vaihtoehtoja ja etenemismahdollisuuksia, ja kaikki tekeminen vie elämässä eteenpäin.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.
Päiväopetuksen laatukriteerit täyttyvät alla olevan raportin mukaisesti:
https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/pirlapp_laurea_fi/Ee2msSbz1JFIkN-gr6YUajIB2M2WuOl1G6jBQwjxkQz2Pw?e=uXh7mX