Cosmetics Brand (10cr)
Code: R0394-3004
General information
- Enrollment
- 29.11.2021 - 05.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.01.2022 - 27.04.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 6 cr
- Virtual proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
Learning outcomes
Studentis able to
- analyse cosmetics brands
- combine brand theories with cosmetics marketing
- understand the value of a brand in producing value to customers
- assess the significance of design and technical planning of cosmetics packaging from different points of view
- apply the sustainable development principle
- take into account the significance of packaging and packaging materials for the product, distribution and the environment
- understand the launching process as part of the brand's marketing communications
apply the competition methods of marketing to the launching process
Teaching methods
Opintojakso jakautuu brändiin ja kosmetiikkapakkauksiin.
Sisältö
• kosmetiikkabrändianalyysi ja brändimarkkinoinnointi
• brändin lanseeraus ja markkinoinnin kilpailukeinojen soveltaminen brändin lanseerausprosessiin
•pakkauksen tehtävät
•pakkausmateriaalit
•pakkaussuunnittelu
•kestävä kehitys ja kiertotalous
Time and location
Ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Kontaktit ovat Tikkurilan kampuksella.
Learning materials and recommended literature
Opetusmateriaali löytyy Canvas-työtilasta. Lisäksi kannattaa lukea opintojaksoa tukevaa kirjallisuutta http://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala -sivustolta.
Alternative completion methods of implementation
Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan ennen opintojakson alkamista
Co-operation with working life and/or RDI
Opintojaksolla tehdään ryhmän valitsemasta kosmetiikabrändeistä brändianalyysi, jonka perusteella suunnitellaan brändiuudistus. Lisäksi opintojaksolla pidetään lukupiiri aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta ja tehdään pakkauksiin liittyviä tehtäviä.
Important dates
Toteutuksen ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen laskee arvosanaa.
Student workload
1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 10 op on 270 tuntia työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Sinulle jää hyvin aikaa tehdä tehtäviä kontaktien ulkopuolella.
Further information
Tämä toteutus on ensisijaisesti suunnattu kauneudenhoitoalan opiskelijoille ja PKV20SN ryhmälle.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Evaluation scale
H-5