Skip to main content

Research and Development Methods (5 cr)

Code: R0184-3179

General information


Enrollment
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual proportion
1 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Pamela Jokisalo
Kirsi Ronkainen
Teacher in charge
Kirsi Ronkainen
Study unit
R0184

Learning outcomes

The student is able to
- choose appropriate methods for a development project and provide justification for the choices
- collect and analyse empirical data
- interpret empirical results and make conclusions based on them
- recognize the ethical point of view of the research and development work
- evaluate the reliability and validity of research
- apply the principles of research communication orally and in writing
- draw up and interpret research and development reports

Materials

Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. Tutki ja kirjoita. (kaikki painokset).
Kylmä, J. & Juvakka, T. 2012. Laadullinen terveystutkimus. 1-2. painos, Edita Publishing Oy, Helsinki.
Stolt et al. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto, Hoitotieteen laitoksen julkaisuja A: 73/2016.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi, Helsinki.
Vilkka H. 2007. Tutki ja mittaa : määrällisen tutkimuksen perusteet.
Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä.4. uudistettu painos.

Muu kirjallisuus kuvataan opintojakson kuluessa.

Teaching methods

Toteutus monimuoto-opetuksena Tikkurilan kampuksella.

Oppimisalustana käytämme Canvasia, joka aukeaa opintojen ensimmäiseen eli orientaatiokertaan mennessä.

Lähiopetukseen osallistuminen on pakollista ja välttämätöntä oppimistehtävien kannalta.

Mikäli opiskelija ei ole läsnä orientaatiokerralla, eikä ole ilmoittanut esteestä, hänet voidaan tutkintosäännön mukaan poistaa opintojaksolta.

Opintojakso tulee suorittaa ennen opinnäytetyön aloitusta tai rinnakkain opinnäytetyöprosessin kanssa.

Exam schedules

23.03.2022 12.30 - 15.45 B309 (46 henkilöä)
25.03.2022 08.15 - 11.30 B306 (42 henkilöä)
30.03.2022 08.15 - 11.30 B306 (42 henkilöä)
08.04.2022 08.15 - 11.30 B307 (40 henkilöä)
14.04.2022 08.15 - 11.30 B307 (40 henkilöä)
22.04.2022 08.15 - 11.30 B307 (40 henkilöä)
29.04.2022 12.30 - 15.45 B306 (42 henkilöä)
05.05.2022 08.15 - 11.30 B306 (42 henkilöä)
05.05.2022 12.30 - 15.45 B306 (42 henkilöä)
12.05.2022 08.15 - 11.30 B309 (46 henkilöä)
12.05.2022 12.30 - 15.45 B309 (46 henkilöä)
18.05.2022 08.15 - 11.30 B306 (42 henkilöä)
24.05.2022 08.15 - 11.30 B306 (42 henkilöä)

Completion alternatives

Korkeakoulutasoiset tutkimusmenetelmäopinnot.

Student workload

5op x 27 h= 135h opiskelijan työtä

Tutkimuksen perusteet 10%
Määrällinen tutkimus 35%
Laadullinen tutkimus 35%
Etiikka ja luotettavuus 20%

Content scheduling

Sisältö jaksottuu 4 eri osioon:

1. Orientaatio tutkimusmenetelmäopintoihin ja tutkimuksen perusteet
2. Laadullinen tutkimus/ Kirsi Ronkainen
3. Määrällinen tutkimus/
3. Tutkimuksen etiikka ja luotettavuus/ Kirsi Ronkainen

Evaluation scale

H-5

Further information

Opintojakso on tarkoitettu ensisijaisesti ryhmälle SHV220SN JA SA Sairaanhoitajakoulutus, Tikkurila, mutta myös muista ryhmistä olevat opiskelijat voivat ilmoittautua opintojaksolle.

Go back to top of page