Professional Development in Practice IV (15 cr)
Code: R0198-3037
General information
- Enrollment
-
23.05.2022 - 12.08.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
25.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 15 cr
- RDI proportion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- English
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Annika Kallio
- Marina Arvonen
- Johanna Saastamoinen
- Teacher in charge
- Johanna Saastamoinen
- Groups
-
SHV221KNSairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, K21, Tikkurila
- Study unit
- R0198
Learning outcomes
The student is able to
- plan, implement and evaluate nursing of patients at different life stages
- assess the need for services and care of vulnerable and multicultural patients
- apply client-centred working methods to improve the inclusion, well-being and rehabilitation of clients
- work in a multidisciplinary team and network taking advantage of shared expertise
Location and time
Syksy 2022
Ennen harjoittelua tulee olla suoritettuna:
-lastentaudit verkkotesti
-naistentaudit verkkotesti
-geriatria verkkotesti
-työpajat
-lääkelaskut (4.moduuli)
Materials
OPINTOJAKSON MATERIAALI TARKENTUU OPINTOJAKSON ORIENTAATIOSSA
Suositeltavaa materiaalia
• Poussu-Olli H & Keto L. 1999. Näkövammaisuus. Perustietoanäkövammaisuudesta, näkövammaistenopetuksestajakoulutuksesta. Turku: Turun Yliopisto.
• Malm M, Meteor M, Repo M &Talvela E-L. 2004. Esteistä mahdollisuuksiin: Vammaistyön perusteet. WSOY: Sanoma Pro.
• Saari K.M. (toim.). 2011. Silmätautioppi. Helsinki: Kandidaattikustannus.
• Jauhiainen T (toim.). 2008. Audiologia. Helsinki: Duodecim.
• Stack J & Teräsvirta L. 2009. Melu. Helsinki: Työterveyslaitos.
• Kaski M. (toim.), Manninen A. & Pihko H. 2012. Kehitysvammaisuus. Sanoma Pro Oy. 6., uudistettu painos.
• Arvio M. & Aaltonen S. 2012. Kehitysvammainen potilaana. Duodecim.
• Pihko H, Haataja L & Rantala H. 2014. Lastenneurologia. Duodecim. 1. painos.
• Mäki T. 2013.Asiakkaan arvokaskohtaaminen “kehitysvammainen”. 17.3.2013: Video. https://www.youtube.com/watch?v=ntA8qtO2Gl0
Teaching methods
Part 1. VULNERABLE GROUPS AND SERVICE INTEGRATION 3 cr
Part 2. DIRECTIVE OF MATERNITY CARE 1 cr
Part 3. PROFESSIONAL DEVELOPING IN PRACTICE 11 cr
Employer connections
Harjoittelut toteutuvat hoitotyön työelämäympäristöissä, samoin projektissa ja äitiyshuollon direktiivissä hyödynnetään vahvasti työelämäkumppanuuksia.
Exam schedules
Osa 1.HAAVOITTUVAT ASIAKASRYHMÄT JA PALVELUJEN INTEGROINTI 3 op
Kurssin aikataulut vahvistetaan kurssin aloituskerralla, johon osallistumalla opiskelija varmistaa osallistuvansa kurssille (kts. tutkintosääntö).
Aloitus 25.8.2022 (pakollinen läsnäolo)
Harvinaiset ja perinnölliset sairaudet- seminaari 13.9 klo 8.15 - 15.45 (pakollinen läsnäolo)
Ryhmänohjaus työpaja 20.9 klo 8.15 - 15.45 (pakollinen läsnäolo)
Projektiseminaari 27.9.2002 Klo: 8.15-15.45 (pakollinen läsnäolo)
Osa 2. ÄITYSHUOLLONHARJOITTELU 1 op
Aloitus
Seminaari
Osa 3. KLIININEN HARJOITTELU 11 op
Harjoitteluympäristöihin liittyvät asiat löytyvät Terveysalan harjoittelu, Tikkurila -Canvas-työtilasta.
Completion alternatives
Osa 2. Äitiyshuollon harjoittelu 1 op voi suorittaa kliinisessä harjoittelussa, jolloin harjoittelun kokonaislaajuus on 12 op
Student workload
Part 1. 3 cr = 81h
Lectures and workshops 32h
Project day 8h
Independent work 41h
Part 2. 1 op = 27h
Part 3. 11 op = 297h
Content scheduling
VULNERABLE GROUPS AND SERVICE INTEGRATION 3 cr
- Vulnerable and multicultural clients and their participation
- Integration of the services
-Group guidance
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
-Harjoittelua varten tarvitaan rikosrekisteriote, jos harjoittelupaikkasi asiakkaat ovat alle 18 –vuotiaita. Ohjeet löydät Canvasista. Opiskelijan on huolehdittava rikosrekisteriotteen tilaamisesta ja näyttämisestä koululla (opintopäällikölle) hyvissä ajoin ennen harjoittelun alkua.
-monissa harjoittelupaikoissa edellytetään myös sitä, että opiskelijalla on tehtynä TARTUNTATAUTISELVITYS (HUS).
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Ensimmäisellä lähiopetuskerralla tulee olla paikalla, jolloin vahvistetaan osallistuminen ja paikka opintojaksolle.
Aiemmat moduulit I-III ja niihin kuuluvat opinnot tulisi olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Laurean tutkintosääntö.)