Skip to main content

Professional Development in Practice IV (15 cr)

Code: R0198-3037

General information


Enrollment
23.05.2022 - 12.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
15 cr
RDI proportion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
English
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Annika Kallio
Marina Arvonen
Johanna Saastamoinen
Teacher in charge
Johanna Saastamoinen
Groups
SHV221KN
Sairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, K21, Tikkurila
Study unit
R0198

Learning outcomes

The student is able to
- plan, implement and evaluate nursing of patients at different life stages
- assess the need for services and care of vulnerable and multicultural patients
- apply client-centred working methods to improve the inclusion, well-being and rehabilitation of clients
- work in a multidisciplinary team and network taking advantage of shared expertise

Location and time

Syksy 2022

Ennen harjoittelua tulee olla suoritettuna:
-lastentaudit verkkotesti
-naistentaudit verkkotesti
-geriatria verkkotesti
-työpajat
-lääkelaskut (4.moduuli)

Materials

OPINTOJAKSON MATERIAALI TARKENTUU OPINTOJAKSON ORIENTAATIOSSA

Suositeltavaa materiaalia

• Poussu-Olli H & Keto L. 1999. Näkövammaisuus. Perustietoanäkövammaisuudesta, näkövammaistenopetuksestajakoulutuksesta. Turku: Turun Yliopisto.
• Malm M, Meteor M, Repo M &Talvela E-L. 2004. Esteistä mahdollisuuksiin: Vammaistyön perusteet. WSOY: Sanoma Pro.
• Saari K.M. (toim.). 2011. Silmätautioppi. Helsinki: Kandidaattikustannus.
• Jauhiainen T (toim.). 2008. Audiologia. Helsinki: Duodecim.
• Stack J & Teräsvirta L. 2009. Melu. Helsinki: Työterveyslaitos.
• Kaski M. (toim.), Manninen A. & Pihko H. 2012. Kehitysvammaisuus. Sanoma Pro Oy. 6., uudistettu painos.
• Arvio M. & Aaltonen S. 2012. Kehitysvammainen potilaana. Duodecim.
• Pihko H, Haataja L & Rantala H. 2014. Lastenneurologia. Duodecim. 1. painos.
• Mäki T. 2013.Asiakkaan arvokaskohtaaminen “kehitysvammainen”. 17.3.2013: Video. https://www.youtube.com/watch?v=ntA8qtO2Gl0

Teaching methods

Part 1. VULNERABLE GROUPS AND SERVICE INTEGRATION 3 cr

Part 2. DIRECTIVE OF MATERNITY CARE 1 cr

Part 3. PROFESSIONAL DEVELOPING IN PRACTICE 11 cr

Employer connections

Harjoittelut toteutuvat hoitotyön työelämäympäristöissä, samoin projektissa ja äitiyshuollon direktiivissä hyödynnetään vahvasti työelämäkumppanuuksia.

Exam schedules

Osa 1.HAAVOITTUVAT ASIAKASRYHMÄT JA PALVELUJEN INTEGROINTI 3 op
Kurssin aikataulut vahvistetaan kurssin aloituskerralla, johon osallistumalla opiskelija varmistaa osallistuvansa kurssille (kts. tutkintosääntö).
Aloitus 25.8.2022 (pakollinen läsnäolo)
Harvinaiset ja perinnölliset sairaudet- seminaari 13.9 klo 8.15 - 15.45 (pakollinen läsnäolo)
Ryhmänohjaus työpaja 20.9 klo 8.15 - 15.45 (pakollinen läsnäolo)
Projektiseminaari 27.9.2002 Klo: 8.15-15.45 (pakollinen läsnäolo)

Osa 2. ÄITYSHUOLLONHARJOITTELU 1 op
Aloitus
Seminaari

Osa 3. KLIININEN HARJOITTELU 11 op
Harjoitteluympäristöihin liittyvät asiat löytyvät Terveysalan harjoittelu, Tikkurila -Canvas-työtilasta.

Completion alternatives

Osa 2. Äitiyshuollon harjoittelu 1 op voi suorittaa kliinisessä harjoittelussa, jolloin harjoittelun kokonaislaajuus on 12 op

Student workload

Part 1. 3 cr = 81h
Lectures and workshops 32h
Project day 8h
Independent work 41h

Part 2. 1 op = 27h

Part 3. 11 op = 297h

Content scheduling

VULNERABLE GROUPS AND SERVICE INTEGRATION 3 cr
- Vulnerable and multicultural clients and their participation
- Integration of the services
-Group guidance

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

-Harjoittelua varten tarvitaan rikosrekisteriote, jos harjoittelupaikkasi asiakkaat ovat alle 18 –vuotiaita. Ohjeet löydät Canvasista. Opiskelijan on huolehdittava rikosrekisteriotteen tilaamisesta ja näyttämisestä koululla (opintopäällikölle) hyvissä ajoin ennen harjoittelun alkua.
-monissa harjoittelupaikoissa edellytetään myös sitä, että opiskelijalla on tehtynä TARTUNTATAUTISELVITYS (HUS).

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Ensimmäisellä lähiopetuskerralla tulee olla paikalla, jolloin vahvistetaan osallistuminen ja paikka opintojaksolle.
Aiemmat moduulit I-III ja niihin kuuluvat opinnot tulisi olla suoritettuna ennen opintojakson alkua.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Laurean tutkintosääntö.)

Go back to top of page