Customer Relationship Management (5 cr)
Code: A9126-3017
General information
- Enrollment
-
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Anne Turunen
- Teacher in charge
- Anne Turunen
- Groups
-
MLA221KAPalveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara
- Study unit
- A9126
Learning outcomes
The student is able to
- build and develop customer relationships
- manage customer relationships
Location and time
Aloitus
19.01.2022 klo 15.00 https://laurea.zoom.us/j/62464229953
Lopetus 17.3.2022 klo 12.00
Materials
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451)
Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)
Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY.
(Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.)
Muu CRM-kirjallisuus, mm.:
Kumar and Reinartz: Customer Relationship Management; Concept, strategy and tools. Springer 2nd ed
Teaching methods
Zoom linkissä
https://laurea.zoom.us/j/62464229953 tai tilanteen salliessa lähiluennot
Employer connections
Asiakkuuksien tarkastelu omien asiakkuuksien sekä töiden kautta.
Vierailijaluennot
Exam schedules
Aloitus
19.01.2022 klo 15.00 https://laurea.zoom.us/j/62464229953
Lopetus 17.3.2022 klo 12.00
Student workload
Lähiopetus ja siihen valmistautuminen 40 h
Yksilötyö 40 h
Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h
Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25
Content scheduling
Opintojakson keskeinen sisältö:
•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet
•Asiakassuhdemarkkinointi
•Asiakaslupaus ja arvonluonti
•Asiakkuuden elinkaari
•Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit
•Asiakaskannattavuus
Evaluation scale
H-5
Further information
Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.