Customer Relationship Management (5cr)
Code: A9126-3016
General information
- Enrollment
- 23.05.2022 - 29.05.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.08.2022 - 12.10.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Anne Turunen
- Teacher in charge
- Anne Turunen
- Groups
-
MSA221SNPalveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, S21, Leppävaara
- Study unit
- A9126
Learning outcomes
The student is able to
- build and develop customer relationships
- manage customer relationships
Teaching methods
Luennot 24.8 ja 31.8 Zoomissa https://laurea.zoom.us/my/annentupa.
Muut luennot lähiopetus Leppävaarassa keskiviikkoisin 12.30-15, tilassa 236.
Learning materials and recommended literature
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451)
Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)
Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY.
(Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.)
Muu CRM-kirjallisuus, mm.:
Kumar and Reinartz: Customer Relationship Management; Concept, strategy and tools. Springer 2nd ed.
Alternative completion methods of implementation
Itsenäinen suoritus mahdollinen ja sovittavissa opettajan kanssa.
Co-operation with working life and/or RDI
Asiakkuuksien tarkastelu omien asiakkuuksien sekä töiden kautta.
Mahdollisia vierailijaluentoja.
Important dates
24.8.2022 12.30 - 15.00, tila 236 , Kick off - aloitustapaaminen
(pakollinen läsnäolo)
12.10.2022 12.30 - 15.00, tila 236 Lopetus
Student workload
Lähiopetus ja siihen valmistautuminen 40 h
Yksilötyö 40 h
Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h
Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h
Content and scheduling
Opintojakson keskeinen sisältö:
•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet
•Asiakassuhdemarkkinointi
•Asiakaslupaus ja arvonluonti
•Asiakkuuden elinkaari
•Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit
•Asiakaskannattavuus
•Tulevaisuuden asiakassuhteiden johtaminen
Further information
Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.
Evaluation scale
H-5