Skip to main content

Customer Relationship Management (5 cr)

Code: A9126-3015

General information


Enrollment
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.10.2022 - 14.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Sini Temisevä
Teacher in charge
Sini Temisevä
Groups
MSA221SN
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, S21, Leppävaara
Study unit
A9126

Learning outcomes

The student is able to
- build and develop customer relationships
- manage customer relationships

Materials

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451)
Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)

Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY.
(Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.)
Muu CRM-kirjallisuus, mm.:
Kumar and Reinartz: Customer Relationship Management; Concept, strategy and tools. Springer 2nd ed.

Teaching methods

Lähiopetus Leppävaarassa keskiviikkoisin 12.30-15, tilassa 236

Employer connections

Asiakkuuksien tarkastelu omien asiakkuuksien sekä töiden kautta.
Mahdollisia vierailijaluentoja.

Exam schedules

26.10.2022 12.30 - 15.00, tila 236 , Kick off - aloitustapaaminen
(pakollinen läsnäolo)
14.12.2022 12.30 - 15.00, tila 236 Lopetus

Completion alternatives

Itsenäinen suoritus mahdollinen ja sovittavissa opettajan kanssa.

Student workload

Lähiopetus ja siihen valmistautuminen 40 h
Yksilötyö 40 h
Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h
Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h

Content scheduling

Opintojakson keskeinen sisältö:

•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet
•Asiakassuhdemarkkinointi
•Asiakaslupaus ja arvonluonti
•Asiakkuuden elinkaari
•Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit
•Asiakaskannattavuus
•Tulevaisuuden asiakassuhteiden johtaminen

Evaluation scale

H-5

Further information

Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.

Go back to top of page