Skip to main content

Business Planning (10 cr)

Code: HL00BQ79-3011

General information


Enrollment
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 100
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLD2), Laurea Verkkokampus
Teachers
Tarmo Pallari
Veera Peltomaa
Teacher in charge
Tarmo Pallari
Groups
HLD221SA
Liiketalouden koulutus, verkko-opinnot, S21, Verkkokampus
Study unit
HL00BQ79

Learning outcomes

The student is able to
- recognize existing trends and customer needs
- productize an offering based on customer benefits and the customer experience
- apply different business models and processes
- create a business plan considering sustainable business practices*

*The addition 'considering sustainable business practices' comes into effect on August 1, 2024.

Materials

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Canvas -työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Canvasissa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan Canvasissa verkkototeutuksena.

Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas, markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.

Employer connections

Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.

Student workload

Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa-joka toinen viikko.

Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä. Työskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.

Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa, sillä lukualue on melko laaja.

Content scheduling

Tunteja ja tehtävien palautuksia on lähes viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page