Methodology Competence in Social Care Sector Client Work (10cr)
Code: R0034-3022
General information
- Enrollment
- 24.05.2021 - 30.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 65
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Pauliina Partanen
- Hanna Nurmiranta
- Pilvi Niemelä
- Teacher in charge
- Hanna Nurmiranta
- Study unit
- R0034
Learning outcomes
The student is able to
- recognize and outline various theoretical work orientations and working methods in client work
- use and apply social pedagogical, sociocultural and psychosocial methods and tools to support individuals, families and groups in different life stages
- manage the process of methodical and goal-oriented client work
- evaluate and document client work
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Time and location
Lohjan kampus syksy 2021
Läsnäolovelvollisia päiviä:
31.8. Orientaatio
5.10. Verkkotentti
9.11. Kirjaamiskoulutus (koko päivä)
15.11. Ryhmätentti
7.12. Menetelmäseminaari (koko päivä)
Learning materials and recommended literature
Verkkotenttiin:
1. Raunio K., 2009. Olennainen sosiaalityössä. Luvut 1-6. Myös e-kirjana
2. Nivala, E. & Ryynänen, S., 2019. Sosiaalipedagogiikka. Kohti inhimillisempää yhteiskuntaa. Helsinki: Gaudeamus. Luvut 6-9. Myös e-kirjana.
3. Hirvonen, J. 2015. Avauksia sosiaaliohjauksen menetelmällisyyteen. Teoksessa Hirvonen, J., Niiranen-Linkama, P. ja Saksio, M. (toim.). Sosionomit asiakastyön kentillä. Mikkelin ammattikorkeakoulu. D: Vapaamuotoisia julkaisuja - Free Form Publications 53. Julkaisussa sivut. 13-33. Verkkojulkaisun osoite: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/97130/URNISBN9789515885111.pdf? (Linkittyy ulkoiselle sivustolle.) sehttps://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/97130/URNISBN9789515885111.pdf? (Linkittyy ulkoiselle sivustolle.) sequence=1quence=1
4. Ranne, K., Sankari, A., Rouhiainen-Valo, T. & Ruusunen, T. (toim.) 2005. Sosiaalipedagoginen ammatillisuus. Madsenin kukasta toiminnan tulppaaniksi. Satakunnan ammattikorkeakoulu. Sarja D, muut julkaisut 1/2005. Tenttiin luetaan luvut sivut 14-44. Verkkojulkaisun osoite: http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/16533/Sosiaalipedagoginen_ammatillisuus.pdf? (Linkittyy ulkoiselle sivustolle.) sequence=1&isAllowed=y
Lukupiirissä ryhmätenttiä varten:
1. Näkki P. & Sayed 2015 Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. (e-kirja)
2. Helminen J. 2016 (toim.) Sosiaaliohjaus; lähtökohtia ja käytäntöjä (luvut 1,2,3,4,14 ja 15) (e-kirja)
3. Vapaavalintainen kirja sosiaalialan asiakastyön menetelmästä/menetelmistä
Alternative completion methods of implementation
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta
Co-operation with working life and/or RDI
LbD-projekti integroidusti Luovuus-opintojakson työpaikkojen kanssa
Important dates
Tärkeät päivämäärät kts. aikataulu yllä
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.)
Forms of internationality
Ei kv-yhteyksiä
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opintojakson laatukriteerit on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.
Evaluation scale
H-5