Innovative Development of Well-being Services (5 cr)
Code: R0208-3021
General information
- Enrollment
-
24.05.2021 - 20.08.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Sanna Puhakka
- Annika Kultavirta
- Teacher in charge
- Annika Kultavirta
- Scheduling groups
- Pienryhmä 1 (Size: 10 . Open UAS : 10.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Study unit
- R0208
Learning outcomes
The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities
Location and time
Aikataulu löytyy kalenterista. Opinnot aloitetaan virtuaalisena ja Zoom-linkki ja Canvas-oppimisalusta aukeaa hieman ennen opintojakson alkaessa. Koronatilanteen myöhemmin salliessa työpajat pyritään järjestetämään Otaniemessä- opiskelijat pidetään opintojakson aikana ajantasalla.
Teaching methods
Tavoitteena on, että jakson jälkeen opiskelija osaa:
• tunnistaa innovaatioiden trendit ja heikot signaalit
• tuottaa kokeiluja, pilotteja ja prototyyppejä asiakasarvon kehittämisessä
• käyttää luovan työskentelyn periaatteita palvelukehitysprosessissa ja asiakaslähtöisen toiminnan suunnittelussa
Opintojakso toteutetaan työpajojen (6 kpl) pienryhmätehtävien ja Canvaksessa olevien tehtävien kautta. Jakson aikana opiskelijat tutustuvat innovatiiviseen tapaan kehitellä uusia palveluja hyvinvointialalle: tässä hyödynnetään yhteistä työskentelyä työpajoissa, Canvaksen verkkotehtäviä, vierailuja sekä ryhmässä tehtävää uuden palvelun ideointia/muotoilua. Jakson lopussa ryhmät esittelevät tuotetun uuden palvelukonseptin yhteisesti.
Opintojaksojen suorittaminen edellyttää osallistumista työpajoihin, aktiivista osallistumista ryhmätyöskentelyyn sekä opintojaksoon sisältyvien verkkotehtävien suorittamista hyväksytysti. Kaikki työpajat kuuluvat suoritukseen ja ovat pakollisia.
Tarkempi opintojakson toteutuskuvaus julkaistaan myöhemmin.
Employer connections
Opiskelijat voivat tehdä jakson palvelukonseptitehtävän yhteistyössä työelämäkumppanin kanssa. Tehtävän tavoitteena on aidon uuden palvelukonseptin kehittäminen hyvinvointialalle.
Exam schedules
Työpajat:
2.9. ip, 16.9. ip, 30.9. ip, 14.10., 27.10. ap ja 11.11. ip
Completion alternatives
Vain osaamisen näyttö-menettely. Katso tarkemmat ohjeet intrasta ja jos haluat näyttää jakson, ole ennen sen alkamista yhteydessä vastuuopettajaan (Annika Kultavirta).
Student workload
Yksi opintopiste sisältää noin 27 h työtä eli jakso koostuu 135 opiskelijatyötunnista: työpajat, 2 kpl verkkotehtäviä ja 1 laajempi ryhmätehtävä.
Content scheduling
Toteutuksen sisältöinä ovat
- tulevaisuusajattelu, megatrendit ja hiljaiset signaalit
- innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
- asiakaskeskeinen palvelumuotoilu
- luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut
- pilotointi palvelujen kehittämisprosessissa
Toteutuksen välitehtävät tehdään kehittämisprosessin aikana, viimeisessä työpajassa presentoidaan kehitelty palvelukonsepti.
Evaluation scale
H-5