Service Business and Marketing (10 cr)
Code: A9128-3011
General information
- Enrollment
-
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
23.08.2021 - 13.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Sini Temisevä
- Jarmo Heinonen
- Teacher in charge
- Sini Temisevä
- Groups
-
MLA221KA2Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara, ryhmä 2
- Study unit
- A9128
Learning outcomes
The student is able to
- classify the business functions of a service company in the hospitality sector
- present the business models and business logic of a service company
- segment both business-to-business and consumer customers
- apply marketing mix in service business
Location and time
Kickoff 23.8. 2021 klo 10.00-11.30.
Toteutus erillisen aikataulun mukaan.
Materials
Ahonen, L. & Luoto, S. 2015. Markkinointi boksin ulkopuolelta. Helsinki. Talentum.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2013. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita.
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki. WSOY
Jylhä, E. & Viitala, R. 2013. Liiketoimintaosaaminen - Menestyvän yritystoiminnan perusta. Edita.
Jormakka, Koivusalo, Lappalainen, Niskanen: Laskentatoimi. Helsinki: Edita. • Luvut 1 - tarkennetaan workshopissa.
Kahneman, D. 2012. Ajattelu nopeasti ja hitaasti. Terrra Cognita.
Kotler, P. 2005. Markkinoinnin avaimet. 80 konseptia menestykseen. Jyväskylä. Gummerus.
Kuusela, H. & Neilimo, K. 2010. Kaupan strategiaosaaminen. Helsinki. Edita Prima Oy.
Mäntyneva, M, Heinonen, J. & Wrange, K. 2008. Markkinointitutkimus.
Ojasalo, J. & Ojasalo, K. 2010. B-to-B-palvelujen markkinointi. Porvoo. WSOYPro
Osterwalder, A. & Pigneur, Y. 2009. Business Model Generation. Amsterdam. Self Published.
Rope, T. 1998. Business to Business – markkinointi. Porvoo. WSOY.
Saarelainen, E. 2013. Kohti menestyvää liiketoimintamallia. Saarijärven Offset Oy.
Thaler, Richard H. and Sunstein, Cass R. 2009 Nudge. Improving decisions about health, wealth, and happiness. Penguin Books.
** muu luennolla jaettava materiaali
Teaching methods
Aloitus Zoomissa 23.8.2021, loppuesitykset kampuksella 13.12.2021. Yksi työpaja kampuksella lähipäivässä 11.10.2021, muuten ohjaus ja luennot verkossa Zoomissa https://laurea.zoom.us/j/64029169938.
Verkkoluennot maanantaisin pääasiassa 15.00-16.00 tai 16.00-17.00.
Employer connections
Opintojaksolla tehdään yksilötehtävinä liiketoimintasuunnitelma, joka pitää sisällään (markkinoinnin, mainonnan, budjetoinnin, katetuottolaskelman ja strategian).
Exam schedules
Kickoff Zoom 23.8. 2021 klo 10.00-11.30. Läsnäolo loppuesityksessä 13.12.2021 tarpeen.
Toteutus erillisen aikataulun mukaan.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä alan palveluyrityksen liiketoiminnan toiminnot
- esitellä palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa
- segmentoida yritys- ja kuluttaja-asiakkaita
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja palveluliiketoiminnassa