Customer Relationship Management (5 cr)
Code: A9126-3011
General information
- Enrollment
-
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- build and develop customer relationships
- manage customer relationships
Location and time
Ensimmäinen tunti 13.1.2021 klo 15.00 Zoomissa https://laurea.zoom.us/j/65264545335. Viimeinen tunti 17.3.
Materials
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451)
Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)
Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY.
(Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.)
Muu CRM-kirjallisuus, mm.:
Kumar and Reinartz: Customer Relationship Management; Concept, strategy and tools. Springer 2nd ed.
Teaching methods
Pääasiassa Zoom- opetus alkuvuodesta. Linkit tulevat kurssin aikatauluun.
Employer connections
Asiakkuuksien tarkastelu omien asiakkuuksien sekä töiden kautta.
Vierailijaluento EU: yleisestä tietosuoja-asetuksesta (GDPR) ja Asiakastiedon kerääminen ja käyttäminen. CRM & lait ja asetukset:
Ari Lappalainen, Digia Oy.
Asiakkuuksien johtaminen ja kuluttajaviestintä:
Hanna Pasanen, markkinointipäällikkö, Unilever.
Exam schedules
Ensimmäinen luento Zoomissa.
Aika 13.01.2021 klo 15.00 ja kurssin viimeinen luento on 17.3.
Completion alternatives
Itsenäinen suoritus mahdollinen ja sovittavissa opettajan kanssa.
Student workload
Lähiopetus ja siihen valmistautuminen 40 h
Yksilötyö 40 h
Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h
Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h
Content scheduling
Opintojakson keskeinen sisältö:
•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet
•Asiakassuhdemarkkinointi
•Asiakaslupaus ja arvonluonti
•Asiakkuuden elinkaari
•Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit
•Asiakaskannattavuus
Evaluation scale
H-5
Further information
Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla.