Competence in Customer Relationships and Projects (10cr)
Code: R0212-3030
General information
- Enrollment
- 23.11.2020 - 29.11.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.01.2021 - 06.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 6 cr
- RDI proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 75
- Degree programmes
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- evaluate prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions
- act in a customer-oriented manner in sales situations
- show initiative in projects and as a member of a project group in a responsible and goal-oriented way complying with information security regulations and taking advantage of the tools available
- communicate orally and in writing using field-specific concepts
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan (lähi- ja) virtuaalitapaamisilla, tentillä sekä yksilö- ja ryhmätehtävillä.
Jaksolla toteutetaan tiimityönä yritykselle markkinointiin ja asiakkuuksiin liittyvä projekti, jossa analysoidaan yrityksen nykyistä markkinointia ja kehitetään jotakin sen osa-aluetta käyttäen kehittämistyön menetelmiä.
Tiimityöllä ja projektin toteutuksella on opintojakson arvioinnissa suuri painoarvo.
Time and location
Leppävaaran kampus
Zoom-tapaamiset ja -ohjaukset
Learning materials and recommended literature
Keskeisiä kirjoja:
Bergström Seija, Leppänen Arja (2015). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhempi painos käy)
Ojasalo K., Moilanen, Ritalahti (2014). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. SanomaPro.
Alternative completion methods of implementation
Aiemman osaamisen tunnistaminen, näyttö.
Työelämän toimeksiantoprojekti, P2P.
Katso ohjeet LINKistä.
Co-operation with working life and/or RDI
Opiskelijatiimi hankkii opintojakson alussa itselleen yrityskumppanin, jolle markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi ja kehittämistyö tehdään.
Important dates
Tiimit muodostetaan ensimmäisellä tapaamiskerralla 21.1.2021, joten läsnäolo silloin on välttämätöntä.
Evaluation scale
H-5