Skip to main content

Research and Development Methods (5 cr)

Code: R0184-3102

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Lohja
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHD2), Laurea Verkkokampus (Finnish)
Teachers
Kaarina Murtola
Eliisa Kukkola
Teacher in charge
Eliisa Kukkola
Study unit
R0184

Learning outcomes

The student is able to
- choose appropriate methods for a development project and provide justification for the choices
- collect and analyse empirical data
- interpret empirical results and make conclusions based on them
- recognize the ethical point of view of the research and development work
- evaluate the reliability and validity of research
- apply the principles of research communication orally and in writing
- draw up and interpret research and development reports

Location and time

Aikataulut lukujärjestyksen mukaan.

Materials

Materiaalit ja ohjeet löytyvät Canvas-työtilasta.

Keskeistä kirjallisuutta
Kankkunen; P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2009. Tutkimus hoitotieteessä
Janhonen, S, & Nikkonen, M. (toim.).2001. Laadulliset tutkimusmenetelmät hoitotieteessä.
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2009. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista likketoimintaan. WSOY. Helsinki.
Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopiston julkaisuja, tutkimuksia ja raportteja A: 73/2015.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. uusin painos. Tutki ja kirjoita. Tammi. Helsinki.
Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A. 2017. Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. Helsinki: Gaudeamus.
Laaksonen, S.-M. & Matikainen, J. 2013. Otteita verkosta: verkon ja sosiaalisen median tutkimusmenetelmät. Tampere: Vastapaino.
Ronkainen, S., Pehkonen, L., Lindblom-Ylänne, S. & Paavilainen, E. 2014. Tutkimuksen voimasanat. Helsinki: Sanoma Pro.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Helsinki: Kustannusosakeyhtiö Tammi.

Teaching methods

Toteutus koostuu verkkotehtävistä, etäluennoista sekä etäpajoista.

Employer connections

Työelämäyhteydet toteutuvat opiskelijoiden oppimistehtävävalintojen kautta.

Exam schedules

Lukujärjetyksessä on opetuksen aikataulu.
Osaamista arvioimaan monivalintatestillä ja kirjallisella tehtävällä, joiden tarkemmat aikataulut kerrotaan kurssin alkaessa.
Monivalintatesti auki vk 14, uusinnat 20.5. ja 10.6.2021
Kirjallisen tehtävän palautus 2.5.2021

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

Muita vaihtoehtoisia suoritustapoja ei ole.

Student workload

Opiskelija osallistuu webinaareihin.
Opiskelija tekee itsenäisesti kurssin tehtäviä ja tekee monivalintatestin.
Kirjallinen tehtävä tehdään parityöskentelynä.

Assessment criteria, approved/failed

Arvioinnissa käytetään Laurean yleisiä arviointikriteerejä.

Content scheduling

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät 4op
Tutkimusviestintä 1op

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.”

Go back to top of page