Research and Development Methods (5 cr)
Code: R0184-3097
General information
- Enrollment
-
30.03.2020 - 19.04.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.05.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea common
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHY2), Laurea yhteinen (Finnish)
- Terveydenhoitajakoulutus (STY2), Laurea yhteinen (Finnish)
- Teachers
- Salla Kivelä
- Study unit
- R0184
Learning outcomes
The student is able to
- choose appropriate methods for a development project and provide justification for the choices
- collect and analyse empirical data
- interpret empirical results and make conclusions based on them
- recognize the ethical point of view of the research and development work
- evaluate the reliability and validity of research
- apply the principles of research communication orally and in writing
- draw up and interpret research and development reports
Materials
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. Tutki ja kirjoita. (kaikki painokset). Kylmä, J. & Juvakka, T. 2012. Laadullinen terveystutkimus. 1-2. painos, Edita Publishing Oy, Helsinki. Stolt et al. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto, Hoitotieteen laitoksen julkaisuja A: 73/2016. Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi, Helsinki. Vilkka H. 2007. Tutki ja mittaa : määrällisen tutkimuksen perusteet. Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä.4. uudistettu painos. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. 3.- 4. uud. painos. Helsinki: Sanoma Pro Oy. Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Teaching methods
Verkkototeutus
Exam schedules
Oppimisalustana toimii OPTIMA. Opintojakson orientaatio on webinaarina Zoomissa 5.5 klo 16 (linkki tulee omaan kalenteriin).
Completion alternatives
Korkeakoulutasoiset tutkimusmenetelmäopinnot.
Student workload
5op x 27 h= 135h opiskelijan työtä
Content scheduling
Opintojakso sisältää viisi eri teemaa:
1. Orientaatio
2. Tutkimus, kehittäminen ja tietoperusta
3. Tutkimukset ja menetelmät
4. Aineiston analyysi
5. Opinnäytetyön suunnittelu
Evaluation scale
H-5