Thesis (15 cr)
Code: R0045-3095
General information
- Enrollment
-
25.11.2019 - 15.01.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2020 - 30.06.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Kaarina Murtola
- Markku Anttonen
- Taina Lackman
- Study unit
- R0045
Learning outcomes
The student is able to
- present justified suggestions for development in relation to working life
- conceptualize phenomena related to working life based on research results
- use appropriate research and development methods in order to produce new knowledge
- act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
- evaluate personal activities and solutions critically
- understand concepts in an extensive scale and present topics logically with justification
Location and time
HUOM! Kun opiskelija on aloittamassa opinnäytettään, hänen tulee ilmoittautua tälle toteutukselle ja osallistua ensimmäiseen lähiopetuskertaan saadakseen tarvittavan käytännön ohjeistuksen.HUOM! Tämän jälkeen opiskelija voi aloittaa ONTin tekemisen oman aikataulunsa ja halunsa mukaisesti. Aiheanalyysivaiheeseen päästäkseen on R0045 oltava aloitettuna ja paikka opintojaksolla vastaanotettuna!
Sen jälkeen opiskelija osallistuu ohjaukseen oman harkintansa ja tarpeensa mukaisesti. Lähtökohtana on, että Lohjan liiketalouden opiskelijoille tarjotaan ryhmäohjausta ja osallistuttuaan siihen, opiskelija voi pyytää ohjaajalta yksilöohjausta, jota ohjaaja oman harkintansa mukaan tarjoaa.
Opintojaksoon kuuluu ohjauskertoja, joista opiskelija voi vapaasti valita omaan tekemiseensä parhaiten soveltuvat ohjauskerrat, poislukien aloituskerta (vrt. tutkintosääntö).
Toteutus noudattaa Laurean opinnäytetyöstä laadittua prosessia. Tarkemmat yksityiskohdat on syytä tarkistaa LINKistä.
Materials
Tutkimusviestinnän ja tutkimusmenetelmien peruskirjallisuus
Teaching methods
Valtioneuvoston asetuksen 1129/2014 pykälän 4 mukaan ammattikorkeakoulututkintoon johtavien opintojen tavoitteena on, että tutkinnon suorittaneella on
1) laaja-alaiset käytännölliset perustiedot ja -taidot sekä teoreettiset perusteet toimia työelämässä oman alansa asiantuntijatehtävissä
2) valmiudet seurata ja edistää oman ammattialansa kehittymistä
3) edellytykset oman ammattitaidon kehittämiseen ja elinikäiseen oppimiseen
4) riittävä viestintä- ja kielitaito oman alansa tehtäviin sekä kansainväliseen toimintaan ja yhteistyöhön.
Opinnäytetyöltä odotetaan selkeää yhteyttä työelämän kehittämiseen. Tavoitteena voi olla
esimerkiksi palvelun, toimintamallien tai uuden työkulttuurin kehittäminen. Opinnäytetyö voi olla osa ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistoimintaa.
Employer connections
Opinnäytetyö on hankkeistettu silloin, kun joku (yksi tai useampi) seuraavista kriteereistä täyttyy:
1. Työelämä maksaa joko ammattikorkeakoululle tai opiskelijalle opinnäytetyön tekemisestä.
2. Opinnäytetyölle on nimetty ohjaajaksi työelämän edustaja.
Työyhteison tarkoituksena on alusta lähtien hyödyntää opinnäytetyön tuloksia omassa toiminnassaan (OKM
2014.)
Lohjan liiketalouden lähtökohta on, että kaikki työt täyttävät hankkeistetun työn kriteerin. Opiskelija voi halutessaan tehdä työn Laurean antamista toimeksiannoista tai hankkia kumppanin itse. Opiskelija tekee työelämäkumppanin kanssa kirjallisen toimeksiantosopimuksen opinnäytetyöprosessin alkuvaiheessa.
Exam schedules
Ks. Peppi/Pakki. Opiskelijan tulee opsallistua ensimmäiselle tapaamis kerralle (ks.Laurean tutkintosääntö) TAI mahdollisesti tätä korvaavalle Zoom kerralle, josta on erikseen informoitu!
Completion alternatives
-
Student workload
15 op = noin 400 tuntia työtä
Assessment criteria, approved/failed
Arvioidaan asteikolle 0-5
Content scheduling
Laurean opinnäytetyöprosessissa voidaan tunnistaa seuraavat vaiheet:
1. Suunnitteluvaihe
2. Toteutusvaihe
3. Julkaisuvaihe
Eri vaiheet saattavat mennä limittäin, jolloin opiskeija voi esmerkiksi samanaikaisesti suunnitella ja toteuttaa jotain opinnäytetyönsä osiota. Opinnäyteprosesin opikelijoille tarkoitettu prosessikuvaus on esitetty Laurean opinnäytetyöohjeissa. Tämä asiakirja on LINKissä.
Evaluation scale
H-5
Qualifications
The prerequisite for starting the thesis is that the student has completed or is currently completing the study unit Methods for Research-based Development Work (or the study unit Research and Development Methods) or has equivalent competences that have been recognized as part of the degree through a demonstration of competence or credit transfer.
Further information
Opinnäytetyön eteneminen perustuu opiskelijan sitoutuneeseen, itseohjautuvaan ja vastuulli-
seen toimintaan opinnäytetyöprosessissa. Tähän hän saa tukea opinnäytetyötä ohjaavalta
opettajalta ja vertaisryhmältään sekä työelämäkumppanilta.
Itseohjautuvaan toimintaan kuuluu, että opiskelija tunnistaa ohjaustarpeensa ja hakee ohjausta.
Osana vastuullista toimintaa on halu ja kyky hyödyntää saamaansa ohjausta opinnäytetyöprosessissaan. Jokaiselle opinnäytetyölle nimetään ohjaava opettaja tai opettajia (ohjaaja ). Ohjaaja seuraa ja tukee opiskelijan opinnäytetyön edistymistä sekä työelämäkumppanuuden tarkoituksenmukaista rakentumista.
Opinnäytetyöohjaus voidaan järjestää esimerkiksi opinnäytetyöpajoissa, joissa ohjaajat, opiskelijat ja kumppanit tukevat osallistujien opinnäytetöiden etenemistä.