Developing Customer-oriented Business (10 cr)
Code: R0213-3012
General information
- Enrollment
-
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
26.08.2020 - 18.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 80
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company
Materials
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015.Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita
Onnistu Yrittäjänä sivusto
Yrityksen perustamisopas
Sekki, A. (2016). Menesty yrittäjänä: 68 käytännön ohjetta. Helsinki: Talentum Pro
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti verkko-opetuksena. Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvasin hyödyntäminen liikeidean kehittämisessä, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi, asiakastarpeiden kartoittaminen ja liikeidean testaus, liiketoimintasuunnitelman laatiminen sekä hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
HUOM! Vaikka kyseessä on verkko-opintojakso, niin opintojakso aloitetaan yhteisellä työpajalla 28.8 Tikkurilan kampuksella klo 12:30-14:30. Osallistuminen työpajaan on erittäin olennainen osa opintojakson suoritusta ja ryhmätyön aloittamista.
Employer connections
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa.
Exam schedules
28.8. Opintojakson aloitus
16-17.12. Ryhmätöiden esitys ja palautekeskustelu
Evaluation scale
H-5