Innovative Development of Well-being Services (5cr)
Code: R0208-3014
General information
- Enrollment
- 18.05.2020 - 24.05.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 43
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities
Teaching methods
Tavoitteena on, että jakson jälkeen opiskelija osaa:
• tunnistaa innovaatioiden trendit ja heikot signaalit
• tuottaa kokeiluja, pilotteja ja prototyyppejä asiakasarvon kehittämisessä
• käyttää luovan työskentelyn periaatteita palvelukehitysprosessissa ja asiakaslähtöisen toiminnan suunnittelussa
Opintojakso toteutetaan työpajojen (6 kpl) pienryhmätehtävien ja optimatehtävien kautta. Jakson aikana opiskelijat tutustuvat innovatiiviseen tapaan kehitellä uusia palveluja hyvinvointialalle: tässä hyödynnetään yhteistä työskentelyä työpajoissa, optiman verkkotehtäviä, vierailuja sekä ryhmässä tehtävää uuden palvelun ideointia/muotoilua. Jakson lopussa ryhmät esittelevät tuotetun uuden palvelukonseptin yhteisesti.
Opintojaksojen suorittaminen edellyttää osallistumista työpajoihin, aktiivista osallistumista ryhmätyöskentelyyn sekä opintojaksoon sisältyvien verkkotehtävien suorittamista hyväksytysti.
Time and location
Aloitus 20.10. Tikkurilassa, loput työpajat 22.10., 13.11. ja 11.12.
Learning materials and recommended literature
Optima-tilasta löytyy materiaaleja liittyen jakson teemoihin.
Alternative completion methods of implementation
Vain HOT-menettely (ks. tarkemmat ohjeet Laurean ohjeistuksista)
Co-operation with working life and/or RDI
Ryhmätehtävä keskittyy johonkin työelämän osoittaman palvelun kehittämiseen/ innovoimiseen
Student workload
1 opintopiste vastaa noin 27 h oppimistyötä eli kokonaisuudessaan jakso teettä opiskelijalle töitä noin 135 h verran.
Evaluation scale
H-5