Skip to main content

Pedagogical Competence in Early Childhood Education (10 cr)

Code: R0094-3009

General information


Enrollment
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.09.2020 - 11.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Annika Kultavirta
Pirjo Pohjasniemi
Teacher in charge
Pirjo Pohjasniemi
Study unit
R0094

Learning outcomes

The student is able to:
- analyse the value base, aims and underpinning knowledge of early childhood education
- take a child's characteristic ways of acting into account in education
- recognize the significance of inclusion, communality and dialogical interaction in a child's growth, development and learning
- create preconditions for an educational partnership and cooperation

Location and time

Kts.aikataulu kalenterista.

Materials

Tiedot oppimateriaaleista löytyvät verkko-oppimisympäristöstä sen auettua.


Tenttimateriaalina
Nurmi, Ahonen, Lyytinen, Lyytinen, Pulkkinen, Ruoppila 2014. Ihmisen psykologinen kehitys, osa Varhaislapsuus. Sivut (22-76)
Sajaniemi, Suhonen, Nislin, Mäkinen 2015. Stressin säätely

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Espoon kaupungin päiväkodit, varhaiskasvatusmessut, valtakunnan kunnalliset ja yksityiset päiväkodit.
PRM on kumppanuudenhallintaohjelma (Partner Relationship Management) jonka kautta tieto tehdyistä toimeksiannoista ja yhteistyökumppaneista on kaikkien laurealaisten saatavilla. Sinun tulee viedä tekemäsi toimeksiannot, projektit, harjoittelut ja muut toiminnot, joihin liittyy kumppaniyhteistyötä.
Alta löydät ohjeet PRM portaalin käyttämiseen. Tarvittaessa voit pyytää apua myös ohjaavalta opettajaltasi tai PRM-pääkäyttäjältä Anssi Kuuselalta.
https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/opiskelijanalaureassa/minuntyokaluniverkossa/prm/Sivut/default.aspx

Exam schedules

TÄRKEÄÄ!

Opintojakson alussa pidetään tentti seuraavasta materiaalista:
- Nurmi, Ahonen, Lyytinen, Lyytinen, Pulkkinen, Ruoppila (2014): Ihmisen psykologinen kehitys, osa Varhaislapsuus sivut (22-76). Saatavana eKirjana.
- Sajaniemi, Suhonen, Nislin, Mäkinen (2015): Stressin säätely (2015). Saatavana eKirjana.
- Verkko-oppimisympäristön materiaalit. Verkko-oppimisympäristö aukeaa opintojen alkaessa.

Opintojakso aloitetaan yhteisellä orientaatiotapaamisella verkossa.

Completion alternatives

HOT = aiemman hankitun osaamiseen näyttöön ja TOPI = työn opinnollistamiseen liittyviä suoritusehdotuksia pyydetään opiskelijan toimittamaan ennen opintojakson aloitusta LINK-käytänteiden mukaisesti. Ks. ohjeistuksia: link.laurea.fi – Opintojen kulku – Opintojen suunnittelu.
Ilmoita näyttöhalukkuudestasi ja mahdollisesti TOPista myös opintojakson vastuuopettajalle sähköpostitse hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua.

Student workload

Opintojaksolla on läsnäolovelvoitteisia verkkotapaamisia aikataulun mukaisesti. Noin 2/3 opintojaksosta suoritetaan yksilötehtävinä ja 1/3 ryhmätöinä.

Content scheduling

Opinnoissa on seuraavat osiot:
Lapsen kasvu, kehitys ja oppiminen 3 op (Teemat Lapsen kasvu, kehitys ja oppiminen 2 op ja Varhaiskasvatuksen kehittäminen 1 op)
Varhaiskasvatuksen arvoperusta ja perusteet 3 op (Teemat Varhaiskasvatustoiminnan perusteet 2op, Lainsäädäntö ja eettiset ohjeet1 op)
Lapsen osallisuus ja toimijuus ja kasvatusyhteistyö 4op (Teema Lapsen osallisuuden vahvistaminen 2 op ja Huoltajien kanssa tehtävä yhteistyö 2 op)

Evaluation scale

H-5

Further information

Minkälaista on opiskella verkossa?
Opiskelu verkossa poikkeaa monin eri tavoin päiväopiskelusta. Se vaatii itsensä johtamisen taitoja ja kurinalaisuutta. Verkossa opiskellessa teet paljon itsenäistä työtä, mutta se ei ole yksinäistä puurtamista. Osallistut verkkokeskusteluihin ja teet ryhmätehtäviä sekä työelämään liittyviä projekteja etäyhteyksiä hyödyntäen sekä yksilökohtaisesti että ryhmässä. Verkossa opiskelua varten tarvitset tietokoneen, verkkoyhteyden sekä kuulokemikrofonin. Verkossa opiskellaan samassa tahdissa kuin muissa sosionomikoulutuksissa, mutta voit myös nopeuttaa opintojasi oman opiskelusuunnitelmasi pohjalta. Yksilökohtaiset tehtävät voit kuitenkin valita mihin vuorokauden aikaan tai missä opintoja teet.

Go back to top of page