Innovative Development of Well-being Services (5 cr)
Code: R0208-3012
General information
- Enrollment
-
03.02.2020 - 09.02.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.03.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities
Location and time
Aikataulu löytyy myöhemmin Pepin kalenterista. Virtuaaliluennot ja -pajat (Zoomissa) ovat pakollisia.
Teaching methods
Jakson sisältöinä ovat:
- luovuus, innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
- heikot signaalit, trendit, innovaatiokulttuurin luominen
- asiakaslähtöisyys ja –keskeisyys palvelun kehittämisen punaisena lankana: miten se toteutuu?
- palvelumuotoilu työotteena
- luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut, pilotit ja prototyypit palvelujen kehittämisprosessissa
Opintojakso sisältää 6 työpajaa, joissa työstetään em. teemoja. Jaksolla hyödynnetään myös Optima-työtilaa. Jakso sisältää 2 pienryhmissä tehtävää verkkotehtävää sekä laajemman palvelukonseptin muotoilutehtävän, joka esitellään viimeisessä työpajassa. Kaikki työpajat kuuluvat suoritukseen.
Tarkempi opintojakson toteutuskuvaus julkaistaan myöhemmin.
Employer connections
Opiskelijat voivat tehdä jakson palvelukonseptitehtävän yhteistyössä työelämäkumppanin kanssa. Tehtävän tavoitteena on aidon uuden palvelukonseptin kehittäminen hyvinvointialalle.
Completion alternatives
Vain HOT-menettely.
Student workload
Yksi opintopiste sisältää noin 27 h työtä eli jakso koostuu 135 opiskelijatyötunnista: työpajat, 2 kpl verkkotehtäviä ja 1 laajempi ryhmätehtävä.
Evaluation scale
H-5