Skip to main content

Innovative Development of Well-being Services (5 cr)

Code: R0208-3012

General information


Enrollment
03.02.2020 - 09.02.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.03.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Teachers
Sanna Puhakka
Annika Kultavirta
Teacher in charge
Annika Kultavirta
Study unit
R0208

Learning outcomes

The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities

Location and time

Aikataulu löytyy myöhemmin Pepin kalenterista. Virtuaaliluennot ja -pajat (Zoomissa) ovat pakollisia.

Teaching methods

Jakson sisältöinä ovat:
- luovuus, innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
- heikot signaalit, trendit, innovaatiokulttuurin luominen
- asiakaslähtöisyys ja –keskeisyys palvelun kehittämisen punaisena lankana: miten se toteutuu?
- palvelumuotoilu työotteena
- luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut, pilotit ja prototyypit palvelujen kehittämisprosessissa
Opintojakso sisältää 6 työpajaa, joissa työstetään em. teemoja. Jaksolla hyödynnetään myös Optima-työtilaa. Jakso sisältää 2 pienryhmissä tehtävää verkkotehtävää sekä laajemman palvelukonseptin muotoilutehtävän, joka esitellään viimeisessä työpajassa. Kaikki työpajat kuuluvat suoritukseen.
Tarkempi opintojakson toteutuskuvaus julkaistaan myöhemmin.

Employer connections

Opiskelijat voivat tehdä jakson palvelukonseptitehtävän yhteistyössä työelämäkumppanin kanssa. Tehtävän tavoitteena on aidon uuden palvelukonseptin kehittäminen hyvinvointialalle.

Completion alternatives

Vain HOT-menettely.

Student workload

Yksi opintopiste sisältää noin 27 h työtä eli jakso koostuu 135 opiskelijatyötunnista: työpajat, 2 kpl verkkotehtäviä ja 1 laajempi ryhmätehtävä.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page