Research and Development Methods (5 cr)
Code: R0184-3034
General information
- Enrollment
-
13.05.2019 - 26.05.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.09.2019 - 20.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 120
- Degree programmes
- Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Mirka Toivonen
- Minna Nikula
- Kati Nykänen
- Katja Tikkanen
- Anu Nordlund
- Teacher in charge
- Kati Nykänen
- Study unit
- R0184
Learning outcomes
The student is able to
- choose appropriate methods for a development project and provide justification for the choices
- collect and analyse empirical data
- interpret empirical results and make conclusions based on them
- recognize the ethical point of view of the research and development work
- evaluate the reliability and validity of research
- apply the principles of research communication orally and in writing
- draw up and interpret research and development reports
Location and time
Oppimisalustana toimii Optima. Pakollinen opintojakson orientaatio 13. 9. 2019 Zoom:ssa (linkki on omassa kalenterissa). Poissaolijoille on korvaava tehtävä.
Materials
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009 – 2015. Tutki ja kirjoita. 15. uud. painos – 20. painos. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2015. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 202. JAMK.fi.
Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. painos. Helsinki: Sanoma Pro.
Ojasalo, K., Moilanen T. & Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. 3.- 4. uud. painos. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Exam schedules
Opintojakson orientaatio on webinaarina Zoomissa 13. 9. 2019. Orientaatiossa käydään keskeiset opintojakson tavoitteisiin, työskentelyyn, suoritustapaan ja tehtäviin liittyvät asiat. 100% läsnäolo.
Completion alternatives
Korkeakoulutasoiset vastaavat suoritukset ja niiden hyväksiluku tulee sopia opintojakson alussa vastuuopettajan kanssa.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Opintojakso on 5 op, mikä tarkoittaa 135h opiskelijan itsenäistä työtä. Varaa siten koko opintojakson ajalle riittävästi aikaa itsenäisten tehtävien tekemiseen.
Content scheduling
Opintojakso koostuu viidetsä eri teemasta, jotka ovat:
1. Orientaatio
2. Tutkimus, kehittäminen ja tietoperusta
3. Tutkimukset ja menetelmät
4. Aineiston analyysi
5. Opinnäytetyön suunnittelu
Tehtävät etenevät annetun aikataulun mukaisesti. On siten tärkeää, että suunnittelet ajankäytön huolellisesti ja pysyt aikataulussa.
Evaluation scale
H-5