Skip to main content

Thesis (15 cr)

Code: R0045-3018

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.08.2019 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
8 cr
Virtual proportion
7 cr
RDI proportion
15 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Turvallisuusalan koulutus (HSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Soili Martikainen
Seija Tiainen
Ilona Frisk
Harri Ruoslahti
Timo Ryynänen
Hanna Iisakkila
Timo Savolainen
Reijo Lähde
Lasse Kivinen
Kaci Bourdache
Juha Putkonen
Jaakko Porokuokka
Study unit
R0045

Learning outcomes

The student is able to
- present justified suggestions for development in relation to working life
- conceptualize phenomena related to working life based on research results
- use appropriate research and development methods in order to produce new knowledge
- act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
- evaluate personal activities and solutions critically
- understand concepts in an extensive scale and present topics logically with justification

Location and time

Orientaatio- ja esitysseminaarien ajankohdat löytyvät jakson kalenterista. Osa seminaareista järjestetään luokkatoteuruksina, osa virtuaalisina Zoomin kautta.

Materials

Opinnäytetyöprosessin kuvaus ja ohjeet Link:ssä
Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2004. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Bazeley, P. 2013. Qualitative Data Analysis, Practical Strategies. SAGE.
Heinonen J., Keinänen A. & Paasonen J. 2013. Turvallisuustutkimuksen tekeminen, Kuinka tuottaa luotettavaa tietoa turvallisuudesta. Tietosanoma.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2008. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2008. KVALI. Kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2008. KVANTTI. Kvantitatiivinen tutkimus alusta loppuun. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä : kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännönopas. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2013. Case-tutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Metsämuuronen, J. 2001. Laadullisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: International Methelp.
Ojasalo, K., Moilanen, T.& Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmiät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOY.
Silverman, D. 2013. Doing Qualitative Research. SAGE.

Teaching methods

Huom. Toteutus on tarkoitettu Turvallisuuden ja riskienhallinnan opiskelijoille (ryhmät HTA ja HSA)

Opinnäytetyö tehdään itsenäisesti tai parityönä opiskelijan oman aikataulun mukaan. Opiskelijalle nimetään työn ohjaaja, kun hän on palauttanut alustavan suunnitelman. Ohjausprosessi etenee opiskelijan ja ohjaajan keskenään sopimalla tavalla.
Opinnäytetyönprosessi on kuvattu Link:ssä ja siihen sisältyy mm.:
• orientaatioseminaari ja menetelmiin perehtyminen
• aktiivinen osallistuminen ONT-seminaareihin
• muiden seminaariesitysten kommentointi
• alustavan suunnitelman teko
• sopimuksen tekeminen työn toimeksiantajan kanssa
• työsuunnitelman teko ja esittäminen seminaarissa
• opinnäytetyön tekeminen ja esittäminen seminaarissa
• opponoijana toimiminen
• palautteen hankkiminen työn toimeksiantajalta
• kypsyysnäyte

Employer connections

Opinnäytetyöltä odotetaan selkeää yhteyttä työelämän kehittämiseen. Tavoitteena voi olla esimerkiksi palvelun, toimintamallien tai uuden työkulttuurin kehittäminen. Opinnäytetyö voi olla osa ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistoimintaa.
Opiskelija vastaa aiheen sekä toimeksiantajan löytämisestä opinnäytetyölleen.

Exam schedules

Opiskelija suunnittelee työnsä totetuksen aikataulun ja osallistuu seminaareihin oman aikataulunsa mukaisesti.
Seminaarien aikataulut löytyvät toteutuksen kalenterista ja lisätietoa seminaareista ja toteutuksesta löytyy toteutuksen Optima työtilasta (ONT Turva ...).
Link:stä löytyy tietoa valmistumiseen liittyvistä aikatauluista ja deadlineista. Tutustu valmistumisen deadlineihin ja vaatimuksiin jo työn suunnitteluvaiheessa ja ota ne huomioon suunnitellessasi omaa aikataulua.

Completion alternatives

Opinnäytetyö on mahdollista toteuttaa myös päiväkijamuotoisena omalla työpaikallla (PONT). PONT tehdään lukukauden aikana n. 15 viikon toteutuksena, joka alkaa tammi-helmikuun vaihteessa. PONTin tekeminen edellyttää alan työpaikkaa ja työtehtäviä, joihin liittyy myös kehittämistä.
Toteutusmuodosta sovitaan R0045-toteutuksella.

Student workload

1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Evaluation scale

H-5

Qualifications

The prerequisite for starting the thesis is that the student has completed or is currently completing the study unit Methods for Research-based Development Work (or the study unit Research and Development Methods) or has equivalent competences that have been recognized as part of the degree through a demonstration of competence or credit transfer.

Go back to top of page