Siirry suoraan sisältöön

Laurea Certified Service Designer -koulutusLaajuus (5 op)

Opinnon tunnus: A9525

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Tavoitteet

Asiakasymmärryksen hankinta ja analysointi 2op
Torstai ja perjantai 9.-10.11.2017
Sisältö: Päivän aikana käydään läpi konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä palvelumuotoilu on ja mitä sillä on saatu aikaiseksi. Lisäksi harjoitellaan menetelmien käyttöä. Päivä on interaktiivinen ja päivän aikana työstetään myös osallistujien omia aiheita. Lähipäivän jälkeen työstäminen jatkuu itsenäisesti ja ohjausta saa verkon kautta.
Tavoite: Palvelumuotoilun prosessin hahmottaminen ja menetelmien oppiminen.

Palvelujen mallintaminen, testaaminen ja myyminen 1op
Torstai ja perjantai 14.-15.12.2017
Sisältö: Päivän aikana käydään läpi, miten toimia asiakaslähtöisesti ja kerryttää ymmärrystä asiakkaan todellisista tarpeista ja kokemuksista, sekä sen pohjalta kehittää organisaation palveluprosesseja. Sisältö on interaktiivinen ja koulutuspäivänä työstetään myös osallistujien omia aiheita.
Tavoite: Osallistuja oppii ajattelemaan ja toimimaan asiakaslähtöisesti sekä saa käsityksen, miten asiakkaita ja muita sidosryhmiä integroidaan palvelun ja liiketoiminnan kehittämisprosessiin.

Liiketoimintamallin rakentaminen 1op
Torstai ja perjantai 25.-26.1.2018
Sisältö: Päivän aikana opetellaan käyttämään osallistavia menetelmiä ja pelejä sekä tulkitsemaan tulevaa. Päivä on interaktiivinen ja sen aikana työstetään myös osallistujien omia aiheita. Osallistuja oppii hyödyntämään ennakointia omassa työssään ja käyttämään osallistavia menetelmiä ja saa käsityksen niiden hyödystä.
Tavoite: Osallistuja oppii, mitä ennakointi on ja miten trendejä voi hyödyntää toiminnan kehittämisessä.

Palvelukonseptin kaupallistaminen 1op
Torstai 1.3.2018
Sisältö: Päivä on interaktiivinen ja sen aikana työstetään myös osallistujien omia aiheita. Osallistuja saa käsityksen, miten yritys luo asiakasarvoa yhdessä asiakkaan kanssa ja miten asiakaskokemus muodostuu.
Tavoite: Osallistuja oppii hyödyntämään palvelulogiikkaan perustuvaa Business Model Canvasia palvelukonseptin määrittelyssä.

Siirry alkuun