Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja polun mukaan.
Pihla Salemaa
60% Lähiopetus, 40% Etäopetus
Oppimateriaali ja kirjallisuus esitellään Optimassa.
Toteutuksen sisältöinä ovat
- heikot signaalit, trendit, tulevaisuusajattelu
- innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
- asiakaskeskeinen palvelumuotoilu
- luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut, pilotointi palvelujen kehittämisprosessissa
Hyvinvointipalveluiden innovatiivinen kehittäminen on integroitu yhteen Yrittäjyys -opintojakson kanssa. Molemmat opintojaksot voi kuitenkin halutessaan suorittaa myös erikseen.
Opintojakso arvioidaan numeerisesti 0-5 Laurean arviointikehikon mukaisesti.
Suomi
07.01.2020 - 31.07.2020
25.11.2019 - 01.12.2019
20 - 40
Pihla Salemaa
Opinnot suoritetaan hyödyntäen lähiopetusta ja verkkoa (Optimatilaa).
Opinnot suoritetaan yhdessä integroituna Yrittäjyys - toteutuksen kanssa.
Laurea Hyvinkää, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
3 op
2 op
H-5
Vastaava toteutus menee samaan aikaan Hyvinkäällä, joten tarvittaessa voi hyödyntää myös sen tarjontaa.
Pakollinen läsnäolovelvoite on seuraavilla päivämäärillä:
Pe 10.1, Pe 6.3 ja Pe 8.5
Opiskelijan työmäärä opintojaksolla on keskimäärin 135 työtuntia, joka koostuu orientaatiopäivästä, tiimitapaamisista,seminaaripäivästä sekä itsenäisestä työskentelystä.
Hannele Pulkamo
Lähiopetus
Jansson, S.-M. 2014. Mittaamattoman arvokasta? Taiteen ja kulttuurin vaikutustukimuksia ja -metodologioita. Kokos- julkaisusarja 2. Helsinki: Taideyliopisto.
Karjalainen, A.-L.(toim.) 2019. Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. Jyväskylä: PS-kustannus.
Känkänen, P. 2013. Taidelähtöiset menetelmät lastensuojelussa - kohti tilaa ja kokemuksia. Tutkimus 109. Valtiotieteellinen tiedekunta. Helsingin yliopisto. https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/104494/URN_ISBN_978-952-245-911-4.pdf?sequence=1
Muu oppimateriaali ja kirjallisuus esitellään Optimassa.
Opintojaksoon sisältyy seuraavat osiot:
1. Orientaatio taiteen, luovuuden ja toiminnallisuuden hyödyntämiseen sosiaalialan asiakastyössä.
2. Luovat ja toiminnalliset pajat.
3. Opintokäynti: osallistuminen kulttuuritapatumaan.
3. Lbd- työskentely: kuntoutujille suunnatun toiminnallisen pajan suunnittelu, toteutus ja arviointi.
4. Oppimispäiväkirja.
Arviointi perustuu Laurean amk-opiskelijan osaamisen arviointikehikkoon, vaativuustaso 1.
Arviointikokonaisuudet ovat seuraavat:
1. Ennakkotehtävä hyv/hyl 0%
2. Oppimispäiväkirja H- 5 50%
3. Osallistuminen luoviin ja toiminnallisiin pajoihin hyv/hyl 0% (hyväksytty suoritus edellyttää osallistumista vähintään 4 pajaan)
4. LbD-osuus H-5 50 %
5.Opintokäynti: osallistuminen kulttuuritapahtumaan hyv/hyl 0%
Suomi
31.08.2019 - 20.12.2019
13.05.2019 - 26.05.2019
20 - 30
Paula Väliaho, Kaarina Marjanen, Hannele Pulkamo
Laurea Hyvinkää, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
2 op
H-5
Pajoihin osallistumisen vaihtoehtona opiskelija voi suunnitella, toteuttaa ja raportoida luovan/toiminnallisen pajan valitsemalleen asiakasryhmälle.
Opintojaksoon sisältyy yhteistyökumppanin kanssa toteutettavien taiteellisten/luovien/toiminnallisten ohjauskokonaisuuksien suunnittelu ja toteutus erilaisille kuntoutujaryhmille.
7.9.2019 Opintojakson aloitus ja orientaatio (läsnäolovelvoite)
20.9.2019 Tutustuminen LbD-työskentelyn kumppanin työympäristöön (läsnäolovelvoite)
14.9. - 24.10.2019 toteutettavat luovat ja toiminnalliset pajat: läsnäolovelvoite vähintään neljässä pajassa.
25.10.2019 Ohjaussimulaatiot (läsnäolovelvoite)
4.11. - 21.11.2019 LbD-toteutus, läsnäolovelvoite oman ryhmän toteutuspäivänä.
14.12.2019 Päätösseminaari: LbD-toteutuksen esittely (läsnäolovelvoite)
Ennakkotehtävä 2 h
Lähiopetus ja LbD-osuuden toteutus 68 h
Opintokäynti: osallistuminen kulttuuritapatumaan 7 h
LbD-osuuden suunnittelu ja valmistelu pienryhmissä 20 h
Päätösseminaariesityksen laadinta pienryhmässä 5 h
Vertaisarvioinnit pienryhmissä (ohjaussuunnitelma ja päätösseminaariesitys) 6 h
Oppimispäiväkirjan ja reflektoivan yhteenvedon kirjoittaminen 27 h
Kaarina Marjanen
Lähiopetus
Yhteinen materiaali ilmoitetaan opintojakson käynnistyessä. Lisäksi omaan teemaan sisältyvät materiaalit, joihin saa tukea tiedonhaun pajoissa ja oman ohjaajan kautta
Opinnäytetyökokonaisuuteen kuuluvat
- opinnäytetorit sote-yhteistyössä, joissa voi mm. tutustua hankemahdollisuuksiin ja työelämän edustajien ideoihin sekä ohjaavien lehtoreiden näkemyksiin
- aiheanalyysin tuottaminen (1 sivu Linkissä annettujen ohjeiden mukaisesti).
- HUOM. Palauta aiheanalyysisi viimeistään opinnäyteinfossa ilmoitettuun päivämäärään mennessä Optiman kansioon R0045/toteutuksen koodi
- Aiheanalyysin pohjalta kirjoitetaan opinnäytesuunnitelma, joka esitellään sekä harjoitus-opponoidaan omassa opinnäyteryhmässä, ja sen hyväksyy työlle määritetty ohjaaja.
HUOM: osallistuminen opinnäytetorille ja aiheanalyysin palauttaminen ohjeiden mukaan on edellytyksenä opinnäyteryhmiin osallistumiselle.
Opinnäyteryhmät: kokoontumiset lukujärjestyksessä ilmoitettujen aikataulujen mukaisesti kevään 2020 aikana (ryhmäkokoontumisia vielä syksyllä 2020)
- ryhmät muodostetaan aiheanalyysien perusteella teemoitellen
- opinnäytesuunnitelman esittely opinnäyteryhmässä hyväksytysti
- harjoitus-opponointitehtävät
- työn käynnistäminen ohjaajan ohjeen mukaisesti
- keskustelut vertaisryhmässä ja ohjaajan kanssa
- työkohtaiset ohjaukset lisäksi tarpeen mukaan, erikseen sopien
Julkaisuseminaari (osallistuminen kahteen päivään), ks. tarkemmin Optimatilasta Opinnäytetyöskentely Hyvinkää:
- osallistuminen julkaisuseminaareihin (väh. 1) ennen oman työn esittelyä
- oman valmiin työn esittely ja toisen opponointi ohjaajan myöntämän luvan perusteella
Lisäksi työpajat:
- kirjoittamisen pajat; osallistuminen kolmeen annettujen teemojen pohjalta valiten
- tiedonhaun pajat; osallistuminen kahteen pajaan (suositus: työn alkuvaiheessa ja fokuksen tarkennuttua)
Työn valmistuttua prosessi päättyy kypsyysnäytteen kirjoittamiseen. Valmiin työn plagiaatti-tarkastus Urkundissa ennen sen julkaisemista Theseuksessa. HUOM. Julkaisuseminaariin osallistuminen edellyttää ohjaajan hyväksyntää työn esittelylle.
Opinnäytetyöprosessissa sinun oletetaan osoittavan aloitteellisuutta sekä kykyä itsenäiseen ajatteluun ja toimintaan.
Opinnäytetyön arvioinnissa huomioidaan seuraavat kolme tekijää:
1. Opinnäytetyöprosessin toteutus
2. Opinnäytetyön tuotos
3. Prosessista kirjoitettu raportti
Opinnäytetyön arvioinnin ulottuvuudet ovat työelämän kehittäminen, innovatiivisuus ja luovuus sekä tutkimuksellisuus ja toteutus.
Valmiin opinnäytetyöraportin arvioi kaksi arvioijaa, joista toinen voi olla ohjaus-prosessin ulkopuolinen, esimerkiksi kieliasun tarkistaja. Arvioijat kirjoittavat yhteisen lausunnon ja molemmat allekirjoittavat sen. Jos olet tehnyt opinnäytetyön parin tai useamman opiskelijan kanssa, kukin opiskelija arvioidaan erikseen.
Mikäli olet tyytymätön valmiin opinnäytetyön arviointiin, on sinulla oikeus valittaa arvioinnista tutkintolautakunnalle. Ensisijaisesti arvioinnin perusteluista tulee keskustella arvioijien kanssa prosessiin kuuluvien arviointikeskusteluiden yhteydessä.
Lisätietoja: https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/Dokumentit/Laurean%20opinn%c3%a4ytety%c3%b6ohje.pdf
Suomi
01.01.2020 - 31.12.2020
25.11.2019 - 01.12.2019
Kaarina Marjanen, Paul Dickinson
C-yksikössä Porvoon ja Lohjan opiskelijoiden opinnäytetyön ryhmäohjaus, sekä opinnäyteinfo ja -tori, toteutuvat ilmoittautumisten määrästä riippuen joko Hyvinkäällä tai omalla kotikampuksella. Julkaisuseminaarit toteutuvat Hyvinkäällä. Porvoon ja Lohjan yksiköissä opiskelijoiden on siis varauduttava mahdollisiin Hyvinkäällä käynteihin.
Tiedonhankinnan ja kirjoittamisen pajoihin voi osallistua millä tahansa kampuksella, olemalla asiasta etukäteen yhteydessä ko. lehtoriin.
Opinnäytetyön tekijän on oltava opintojensa loppuvaiheessa. Edellytyksenä osallistumiselle on hyväksytty suoritus tutkimusmenetelmä-opinnoista, tai viimeistäänkin niiden suorittaminen opinnäytetyötä käynnistettäessä.
Laurea Porvoo, sote
SSP2 Sosionomikoulutus, Laurea Porvoo, SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja, SSB2 Sosionomikoulutus, Laurea Hyvinkää
Laurea Porvoo
15 op
H-5
Opinnäytetyöltä toivotaan vahvaa työelämäyhteistyötä.
Opinnäytetori-/infopäivä; julkaisuseminaari-aikataulut Hyvinkää Opinnäytetyö -Optima -tilassa.
Opinnäytetyö toteutetaan opiskelijan yksilöllisesti, mutta ohjatusti suunnitellun aikataulun pohjalta.
1) suunnittelu 5 op
2) toteutus 5 op
3) julkaisu 5 op
ks. opinnäytetyön arviointikriteerit https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/Dokumentit/Laurean%20opinn%c3%a4ytety%c3%b6ohje.pdf
ks. opinnäytetyön arviointikriteerit https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/Dokumentit/Laurean%20opinn%c3%a4ytety%c3%b6ohje.pdf
ks. opinnäytetyön arviointikriteerit https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/Dokumentit/Laurean%20opinn%c3%a4ytety%c3%b6ohje.pdf
ks. opinnäytetyön arviointikriteerit https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/Dokumentit/Laurean%20opinn%c3%a4ytety%c3%b6ohje.pdf
Kari Eklund
Lähiopetus
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opintojakson toteutus varmistuu opintojakson alussa, jolloin opintojaksokuvaus julkaistaan.
Opintojakson arvioinnissa sovelletaan Laurean AMK-arviointikriteereja, vaativuustaso 2.
Suomi
01.08.2019 - 20.12.2019
13.05.2019 - 26.05.2019
20 - 50
Pihla Salemaa, Marjo Ritmala, Kari Eklund, Vuokko Pohjanoksa
Laurea Lohja, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
H-5
Opintojaksonkuvauksen ja opintojakson aikataulun mukaisesti
Teppo Leppälahti
Lähiopetus
Oppimateriaali ilmoitetaan opintojaksolla.
Arviointi perustuu Laurean virallisiin arviointikriteereihin.
Suomi
01.08.2019 - 31.12.2019
13.05.2019 - 26.05.2019
Kaarina Marjanen, Kaarina Murtola, Teppo Leppälahti
Laurea Lohja, liko
HLF2 Liiketalouden koulutus, Laurea Lohja, SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
Opintojakso laajuus on 5 opintopistettä.
Pia Harju
Etäopetus
Oheismateriaaleista on koottu vinkit opintojakson Optima-työtilaan, jonne pääset opinnon alkaessa.
Opintojakson aikana teet näyteportfolion työnhakua varten erityisesti yleisistä työelämävalmiuksistasi. Lisäksi opintojakson aikana pohditaan työntekijän oikeuksiin ja velvollisuuksiin liittyviä näkökulmia omasta tilanteesta käsin. Opintojakso on ohjauksellinen ja sen aikana käydään kummankin lukukauden aikana HOPS-keskustelu opettajatuutorin kanssa. Ohjauksen tehtävä on herättää ajattelemaan erilaisia vaihtoehtoja, ei antaa valmiita ratkaisuja. Ohjattavana olet vastuussa omista päätöksistäsi ja urasi suunnasta. HOPS-keskustelut käydään joko henkilökohtaisesti tai tavoitteellisissa pienryhmissä. Opintojakson aikana saat opettajatuutorilta myös neuvontaa opintojen käytänteisiin liittyen.
Opintojakson aikana tiedottamisessa käytetään Optimaa, joten varmistathan, että sallit järjestelmästä tulevat viestit. Jotta opintojakson ohjaus, neuvonta ja viestintä olisi sujuvaa, käytäthän Optiman keskustelualuetta kaikissa sellaisissa kysymyksissä ja asioissa, jotka eivät edellytä kaksinkeskistä kommunikaatiota ohjaajan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai sopia tapaamisen.
Suomi
01.08.2019 - 31.12.2019
13.05.2019 - 26.05.2019
20 - 40
Pia Harju
Toteutussuunnitelmaa täsmennetään vielä ennen opintojen alkua. Asioiden käsittelyssä on tarkoituksenmukaista hyödyntää eri tapahtumia, jotka eivät näy toteutuksen aikatauluissa.
Laurea Lohja, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
1 op
Hyväksytty/Hylätty
Arvio työtuntien jakautumisesta opintojaksolla (yhteensä keskimäärin 27 h):
- Yleisen työelämäosaamisen osoittaminen portfoliolla (10 h)
- Työelämän oikeuksien ja velvollisuuksien kertaaminen (5 h)
- HOPS-keskustelut ja niihin valmistautuminen (4 h)
Muuhun ohjaustoimintaan osallistuminen (8 h)
Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytyn suorituksen edellytys on tehtävien tekeminen annetussa aikataulussa siten, että niistä näkyy perehtyminen aiheeseen sekä oma ajattelu.
Pia Harju
Lähiopetus
Oheismateriaaleista on koottu vinkit opintojakson Optima-työtilaan, jonne pääset opinnon alkaessa.
Opintojakson aikana teet urasuunnitelman joko työntekijänä tai yrittäjänä ja hiot työnhakutaitojasi sekä tarkastelet omia verkostojasi. Opintojakso on ohjauksellinen ja sen aikana käydään kummankin lukukauden aikana HOPS-keskustelu opettajatuutorin kanssa. Ohjauksen tehtävä on herättää ajattelemaan erilaisia vaihtoehtoja, ei antaa valmiita ratkaisuja.Ohjattavana olet vastuussa omista päätöksistäsi ja urasi suunnasta. HOPS-keskustelut käydään joko henkilökohtaisesti tai tavoitteellisissa pienryhmissä. Opintojakson aikana saat opettajatuutorilta myös neuvontaa opintojen käytänteisiin liittyen
Opintojakson aikana tiedottamisessa voidaan käyttää myös Optimaa muiden viestintäkanavien lisäksi, joten varmistathan, että sallit järjestelmästä tulevat viestit. Henkilökohtaisissa asioissa voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai sopia tapaamisen.
Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytyn suorituksen edellytys on tehtävien tekeminen annetussa aikataulussa siten, että suorituksen perusteella tehtäväkohtaiset osaamistavoitteet täyttyvät. Tehtävissä tulee näkyä perehtyminen aiheeseen sekä oma ajattelu.
Suomi
19.08.2019 - 12.06.2020
13.05.2019 - 26.05.2019
Pia Harju, Hannele Pulkamo
Toteutussuunnitelmaa täsmennetään vielä ennen opintojen alkua. Asioiden käsittelyssä on tarkoituksenmukaista hyödyntää eri tapahtumia, jotka eivät näy toteutuksen aikatauluissa.
Laurea Hyvinkää, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
Hyväksytty/Hylätty
Optimassa kerrotun ohjeistuksen mukaisesti.
Optimassa kerrotun aikataulun mukaisesti
Arvio työtuntien jakautumisesta opintojaksolla (yhteensä keskimäärin 54h):
- Urasuunnittelu ja siihen liittyvä ohjaus sekä tilaisuudet (15-20 h)
- Työnhakutaitojen hiominen (15-20 h)
- Verkostojen rakentaminen ja hyödyntäminen (8 h)
- HOPS-keskustelut ja niihin valmistautuminen (4 h)
- Muu ohjaukselliseen toimintaan osallistuminen (5 h)
Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytyn suorituksen edellytys on tehtävien tekeminen annetussa aikataulussa siten, että niistä näkyy perehtyminen aiheeseen sekä oma ajattelu.
Hannele Pulkamo
Lähiopetus
Opintojakson tarkempi toteutus selviää myöhemmin.
Suomi
07.01.2020 - 30.07.2020
25.11.2019 - 01.12.2019
20 - 55
Virtuaalihlö Porvoo , Heikki Ruuskanen, Irene Väkevä-Harjula
Opintojakson tarkempi toteutus selviää myöhemmin.
Laurea Hyvinkää, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
H-5
Lähiopetus
www.nuoriyrittajyys.fi
Opintojakso tarjoaa pohjan omien ideoiden ja liiketoiminnassa tarvittavien taitojen kehittämiseen. Opintojaksolla käydään läpi yrityksen perustamisprosessi ja alkuvaiheen toiminnan suunnittelu.
Opintojakso toteutetaan Nuori yrittäjys- mallin mukaisesti, joka perustuu monipuolisesti tuettuun itsenäiseen työskentelyyn. Opintojakson orientaatiopäivässä ja seminaaripäivässä on läsnäolo välttämätön sekä kahdessa tiimitapaamisessa. Tiimitapaamisiin toivotaan vahvaa osallisuutta, jotta liikeidean työstäminen tiimeiltä sujuisi jouhevasti.
Opintojaksojen suorittaminen edellyttää osallistumista pakollisiin lähipäiviin, välitehtävien suorittamista sekä aktiivista osallistumista oman tiimin liike-idean kehittämiseen. Pakollisessa seminaaripäivässä esitellään oma liike-idea/yritys.
Opintojakso on integroitu yhteen hyvinvointipalveluiden innovatiivisen kehittämisen -opintojakson kanssa. Molemmat opintojaksot voidaan toki suorittaa myös erillisinä opintojaksoina.
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tavoitteiden saavuttamista, tiimitapaamisiin osallistumista, seminaaripäivään osallistumista sekä opintojaksoon liittyvien tehtävien tekemistä hyväksytysti.
Suomi
07.01.2020 - 31.07.2020
25.11.2019 - 01.12.2019
Pia Harju
Opintojakson alkaessa tarkemmat aikataulut ja sisällöt tulevat pakkiin.
Laurea Hyvinkää, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
Hyväksytty/Hylätty
Vastaava toteutus menee Hyvinkään kampuksella keväällä -20, joten esim jos pakolliseen seminaaripäivään ei pääse omalla kampuksella, voi siihen vaihtoehtoisesti osallistua Hyvinkään kampuksella.
Pakolliset länäolopäivät ovat Pe 10.1, Pe 6.3, La 28.3 ja Pe 8.5
Opiskelijan työmäärä opintojaksolla on keskimäärin 135 työtuntia, joka koostuu orientaatiopäivästä, tiimitapaamisista,seminaaripäivästä sekä itsenäisestä työskentelystä.
Opintojakso sisältää oman liike-idean työstämistä, tiimitapaamisten yhteydessä sovittujen tehtävien tekemistä sekä liikeidean/mahdollisen perustetun yrityksen esittelemistä seminaaripäivässä erikseen sovitun loppuraportin/liiketoimintasuunnitelman pohjalta.
Hylätty suoritus edellyttää, että opintojakson tavoitteita ei saavuteta, opintojakson tiimipäiviin ja seminaaripäivään ei osallistuta sekä opintojaksoon liittyviä tehtäviä ei ole suoritettu .
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tavoitteiden saavuttamista, tiimitapaamisiin osallistumista, seminaaripäivään osallistumista ja siellä oman liikeidean/mahdollisen perustetun yrityksen esittelemistä sekä opintojaksoon liittyvien tehtävien tekemistä hyväksytysti.
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
11.05.2020 - 17.05.2020
20 - 50
Pihla Salemaa, Hannele Pulkamo
Laurea Lohja, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
Hyväksytty/Hylätty
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
11.05.2020 - 17.05.2020
20 - 50
Anna Puisto
Laurea Lohja, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
Hyväksytty/Hylätty
Lähiopetus
Opettajan oma materiaali
Lähiopetuksen lisäksi (ks. aikataulu alla):
- Suullinen esitys, ryhmätyöskentely, H/0
- Suullinen tentti, 0-5
- Kommentoiva referaatti, H/0
- Kirjallinen lopputentti
Kirjallinen koe, suullinen esitys, suullinen tentti ja itsenäiset tehtävät
Arviointi 1-5
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
11.05.2020 - 17.05.2020
20 - 50
Anna Puisto
Opettaja Anna Puisto, anna.puisto@laurea.fi
Laurea Lohja, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
H-5
Hyväksilukemistapauksissa kirjallinen koe, suullinen näyttö ja mahdollinen täydentävä tehtävä
-
Opetus Pakin aikataulun mukaan
Vastaa 5 opintopistettä opiskelijan työtä = 135 h
Ammattisanaston ja rakenteiden hallinta riittämätöntä
Hallitsee perusammattisanastoa ja kieliopin rakenteita tyydyttävästi, molemmissa paljon puutteita
Hallitsee ammattisanastoa ja kieliopin rakenteita, mutta ongelmia ja puutteitakin esiintyy
Hallitsee monipuolisesti ja tarkasti alansa ammattisanastoa ja kieliopilliset rakenteet ovat toimivia ja monipuolisia
Ei täytä kielen hallinnnan osalta vähimmäiskriteerejä
Kari Eklund
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
11.05.2020 - 17.05.2020
20 - 50
Maire Antikainen, Kari Eklund, Pia Harju
Laurea Lohja, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
Hyväksytty/Hylätty
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
11.05.2020 - 17.05.2020
20 - 50
Hannele Pulkamo
Laurea Lohja, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
Hyväksytty/Hylätty
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
11.05.2020 - 17.05.2020
20 - 50
Oskari Vesterinen, Monika Cseh, Hannele Pulkamo, Anja Mertanen
Laurea Lohja, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
Hyväksytty/Hylätty
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
11.05.2020 - 17.05.2020
20 - 50
Pia Harju, Hannele Pulkamo
Laurea Lohja, sote
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
Hyväksytty/Hylätty
Lähiopetus
Suomi
01.08.2020 - 31.12.2020
11.05.2020 - 17.05.2020
20 - 50
Hannele Pulkamo
Laurea Lohja
SSF2 Sosionomikoulutus, Laurea Lohja
Laurea Lohja
Hyväksytty/Hylätty